Stafmedewerker organisatiebeheersing/ kwaliteitsauditeur (M/V/X)
Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.
Fedasil zoekt:
Stafmedewerker organisatiebeheersing/ kwaliteitsauditeur (M/V/X)
Voor de dienst kwaliteit en risicobeheer van de directie Strategie en Organisatie
Interne/ externe/ werfreserve selectie
Referentienummer: 9110/165
FUNCTIE
Doel
Als kwaliteitsauditeur bewaakt u de kwaliteit van de opvangstructuren voor verzoekers van internationale bescherming, zowel in opvangcentra van Fedasil als bij de partners. U voert kwaliteitsaudits uit en baseert zich daarbij op de minimale normen van opvang. U waakt over de goede opvolging van de kwaliteitsaudits. U draagt bij tot de continue verbetering van het auditproces. U rapporteert aan de verantwoordelijke kwaliteit en risicobeheer met betrekking tot risico’s binnen de opvang en signaleert knelpunten. U draagt algemeen bij tot de doelstellingen van de dienst.
Context
U werkt binnen de dienst kwaliteit en risicobeheer samen met 4 andere kwaliteitsauditeurs van de opvang, de cel organisatiebeheersing, de cel kwaliteit en het diensthoofd. Ondersteuning en opleiding binnen de dienst zijn voorzien. (meer informatie over Fedasil vind je op www.fedasil.be)
INHOUD
Als kwaliteitsauditeur
U draagt bij tot de opstelling van het jaarlijks auditplan en baseert zich daarbij op risico’s voor de kwaliteit van de opvang voor de bewoners.
U verdiept zich in de minimale normen en maakt zich deze eigen.
U bereidt kwaliteitsaudits voor, voert deze uit en levert tijdig een auditrapport op met aanbevelingen. U maakt daarbij gebruik van de gestandaardiseerde werkmethodes.
U waakt over de goede opvolging van de kwaliteitsaudits en wisselt hierover uit met de betrokken interne diensten.
U neemt deel aan overleg met collega kwaliteitsauditeurs.
U draagt bij aan de periodieke rapportering over de kwaliteitsaudits aan het directiecomité.
U stelt verbeteracties voor en voert deze door.
Als adviseur en ondersteunende dienst
U werkt mee aan en voert analyse- of verbeterprojecten uit met betrekking tot het auditproces.
U adviseert en informeert de interne diensten die verbeteracties mbt. de kwaliteit van opvang uitvoeren en biedt de nodige inhoudelijke ondersteuning.
Als expert
U verzamelt en analyseert informatie uit het gebied van kwaliteitsaudit, monitoring en rapportering, kwaliteit, etc.
U volgt het specialisatiedomein op en vergelijkt het met andere organisaties binnen en buiten de overheidssector om goede praktijken op te sporen.
Als stafmedewerker van de dienst & directie
U stemt uw doelstellingen en taken af op deze van de collega’s van de dienst, en onderzoekt welke samenwerking kan leiden tot betere en meer efficiënte resultaten (met name op vlak van monitoring, integrale kwaliteit en organisatiebeheersing).
PROFIEL
U hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be
Diploma en ervaring
U bent houder van een master/licentiaat diploma.
Technische en algemene vaardigheden
Vereisten
U beschikt over goede analytische vaardigheden, u kunt de informatie beoordelen op een kritische manier en bent in staat om op een gestructureerde manier beslissingen te nemen.
U heeft goede redactionele kwaliteiten.
U werkt autonoom en nauwgezet.
U heeft een goede kennis van het Officepakket.
U bent communicatief, diplomatisch en resultaatsgericht in de samenwerking met de opvangstructuren. U stelt zich als kwaliteitsauditeur integer, loyaal, objectief en neutraal op.
U kan een adviserende en ondersteunende rol opnemen ten aanzien van interne diensten die knelpunten wensen aan te pakken.
U werkt resultaatsgericht door uw doelstellingen en werkmethode af te stemmen op deze van de collega’s binnen de dienst en directie.
U werkt in een tweetalige omgeving. U heeft een goede kennis van het Nederlands/Frans.
U beschikt over een rijbewijs B.
Troeven
Terreinkennis van de opvang biedt een meerwaarde.
Ervaring met monitoring van doelstellingen/ kwaliteitsaudit is een pluspunt maar niet noodzakelijk.
Algemene competenties (voor medewerkers van de federale overheid)
In team werken: een teamgeest creëren en bevorderen door meningen en ideeën te delen en bij te dragen tot oplossingen bij conflicten tussen collega's.
Klantgericht handelen: interne en externe klanten begeleiden op een heldere, integere en objectieve manier, hen een persoonlijke service bieden en goede contacten onderhouden.
Betrouwbaarheid tonen: werken op een integere manier, volgens de verwachtingen van de organisatie, met respect voor vertrouwelijkheid en afspraken en zonder elke vorm van partijdigheid.
Zichzelf ontwikkelen: actief plannen en beheren van de eigen ontwikkeling in functie van de mogelijkheden, interesses en ambities en de eigen werking kritisch in vraag stellen aan de hand van nieuwe inzichten, ervaringen en kennis.
Doelstellingen bereiken: zich inzetten en de wil en ambitie tonen om resultaten te behalen en garant staan voor de kwaliteit ervan.
Informatie analyseren: gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.
Problemen oplossen: omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van oplossingen.
Ondersteunen: collega’s begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.
Generieke competenties
Informatie integreren: leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies.
Medewerkers motiveren: erkennen van de kwaliteiten van de medewerkers, hen stimuleren in het nemen van initiatieven door hen verantwoordelijkheden toe te kennen en de eigen leiderschapsstijl aan hen aan te passen.
Objectieven behalen: beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
Adviseren: advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensband met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise.
AANBOD
Type overeenkomst
Voltijds contract van onbepaalde duur (38u/week) op basis van Europese financiering (AMIF). Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar. Categorie A: administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
Plaats van tewerkstelling
FEDASIL - Hoofdzetel
21 Kartuizersstraat
1000 Brussel
Loon
U wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandsalaris bedraagt €3. 793, 83 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van uw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be
Voordelen
26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
Valorisatie van nuttige werkervaring.
Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).
Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.
Mogelijkheid tot telewerken.
ZIN OM TE SOLLICITEREN?
Herken u uzelf in het profiel dat we zoeken en heb je interesse in deze functie? Dien u kandidatuur in tegen uiterlijk 16/02/2025 voor MIDDERNACHT via het sollicitatieformulier dat u online vindt op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil en voeg de gevraagde documenten toe.
Om in overweging genomen te worden, moet u ons volgende zaken bezorgen:
- een motivatiebrief
- een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
- een kopie van het vereiste diploma
Buitenlands diploma
Indien u het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet u een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door een van de gemeenschappen.
Voor meer informatie, raadpleeg www.naricvlaanderen.be of www.equivalences.cfwb.be
Kennis van het Nederlands
u moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van werkenvoor. Voor meer informatie, raadpleeg www.werkenvoor.be
Juridische attesten
Als u weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad), algemeen model en model 2 vragen.
U moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien u geen Belgisch staatsburger bent, moet u de gepaste documenten voorleggen wanneer u weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien u een handicap hebt, kan u een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.
SELECTIEPROCEDURE
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van u kandidatuurdossier (CV, motivatiebrief, diploma + gelijkstelling & attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test op 26/02/2025. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Voor bijkomende info, contacteer hector.zanvo@fedasil.be én mateus.bontor@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.