HR expert (M/V/X)
Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.
Fedasil zoekt een
HR deskundige (M/V/X)
voor het opvangcentrum van Schaarbeek
Interne & externe / werfreserve selectie
Referentienummer: 9072-061
FUNCTIE
Doel
Je beheert de individuele personeelsdossiers van de medewerkers van het Agentschap op een efficiënte en vertrouwelijke manier volgens de geldende richtlijnen en procedures.
Context
Het opvangcentrum heeft een capaciteit van 76 bewoners en er werken 38 personeelsleden.
Deze personeelsleden hebben zeer diverse profielen en staan in voor de goede werking van het centrum: sociaal werkers, opvoeders, onthaalmedewerkers, verpleegkundigen, begeleiders…. Het opvangcentrum voorziet immers niet alleen in de dagelijkse basisbehoeften (zoals onderdak, voedsel en kledij), verzoekers om internationale bescherming krijgen ook sociale, juridische en medische bijstand. Bovendien organiseert het centrum verschillende activiteiten en opleidingen zodat de bewoners hun tijd nuttig kunnen besteden. Als HR deskundige werk je binnen de administratieve dienst. (meer informatie over het centrum in kwestie vind je op www.fedasil.be).
Inhoud
Je beheert tijdsregistratie (prikklok). Je berekent verlof en ziekteverlof. Je volgt medische onderzoeken op en beheert arbeidsongevallendossiers.
Je helpt de centrale HR-afdeling bij het correct berekenen van salarissen en toelagen.
Je beantwoordt vragen, behandelt klachten van werknemers en geeft advies. Je krijgt de nodige ondersteuning van het management van het centrum.
Je informeert betrokkenen adequaat over procedures en wijzigingen in dossiers.
Je volgt selectieprocedures op en stelt wervingsdossiers samen. U verzorgt de telefonische en schriftelijke correspondentie. U werkt met databanken en bent verantwoordelijk voor de archivering.
Je staat in voor het onthaal van nieuwe medewerkers: je stelt een mentor/mentee functie in, volgt het opleidingsprogramma voor nieuwkomers op en zorgt ervoor dat elke nieuwe collega over de nodige uitrusting beschikt.
Je gaat op zoek naar nieuwe samenwerkingen en breidt bestaande samenwerkingen uit om collega's met een art.60 achtergrond aan te trekken. Je zorgt voor een goed contact met het lokale OCMW. Je voert intakegesprekken, zorgt voor de administratieve opvolging en volgt hun carrièrepad op in samenwerking met de manager.
Je coördineert het opleidingsplan in overeenstemming met de specifieke behoeften van de afdelingen, om de voortdurende ontwikkeling van de vaardigheden van de werknemers te garanderen. Je verwerkt opleidingsaanvragen en volgt de deelname aan verplichte en niet-verplichte opleidingen op. Je zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen en stimuleert hun betrokkenheid en prestaties.
Je draagt bij aan de ontwikkeling van een dynamisch personeelsbeleid gericht op de ontwikkeling van de vaardigheden van medewerkers. Je deelt je expertise en overlegt met het management.
Je biedt ondersteuning en coaching aan leidinggevenden, met name op het gebied van bemiddeling, waarschuwingen en ontslagbegeleiding, om te zorgen voor een harmonieuze werkomgeving die voldoet aan de regelgeving.
Je bereidt analyses en strategische aanbevelingen voor het management voor, met het oog op de bevordering van een effectief en proactief personeelsbeheer.
Je bereidt audits en analyses van HR-gegevens voor en voert deze uit, om acties voor te stellen om het personeelsbeheer te verbeteren en HR-processen te optimaliseren.
Je coördineert acties die verband houden met welzijn op het werk, door initiatieven op te zetten gericht op het voorkomen van psychosociale risico's en het bevorderen van een gezonde en bevredigende werkomgeving voor werknemers.
PROFIEL
Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be
Diploma en ervaring
Je hebt een bachelor-/graduaatsdiploma, bij voorkeur in Human Resources management.
Je hebt een eerste relevante professionele ervaring in het opvolgen van personeelsdossiers.
Technische competenties
Je hebt basiskennis van sociale wetgeving
Je hebt een goede basiskennis van MS Office: Word, Excel, …
Je hebt voeling met/interesse in het werken met een kwetsbare en diverse doelgroep.
Je bent vertrouwd met sociale wetgeving.
Je hebt werkervaring op HR-gebied.
Je bent in staat om gestructureerd te werken en dossiers nauwkeurig samen te stellen en op te volgen.
Je kan prioriteiten stellen en het belang van taken inschatten.
Je kan zelfstandig werken en toont initiatief.
Je bent gemakkelijk om mee te praten en te communiceren.
Je bent bereid om af en toe, indien nodig, op één van onze andere sites in Brussel te werken.
Generieke competenties
informatie ANalyseren: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.
PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.
Objectieven behalen: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
ONDERSTEUNEN VANUIT EXPERTISE: Anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.
Troeven
Je kan werken met Easypay of een ander loonprogramma.
Je bent vertrouwd met het werken in een multidisciplinair team en/of in een residentiële setting.
Je spreekt Engels en/of andere vreemde talen, je spreekt Frans in geval van vacature in Brussel.
AANBOD
Type overeenkomst
Een voltijds contract (38u) van onbepaalde duur
Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
Plaats van tewerkstelling
Lambertmontlaan 322, 1030 Schaarbeek
Loon
Je wordt aangeworven op het niveau B1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum brutomaandsalaris is €2.913,67 (startsalaris op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag varieert in functie van jouw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.bosa.belgium.be
Voordelen
26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
Valorisatie van nuttige werkervaring.
Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).
Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.
ZIN OM TE SOLLICITEREN?
Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel, solliciteer dan via de link in de vacature op www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil. De uiterste datum om te solliciteren is 02/02/2025.
Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:
- een motivatiebrief
- een gedetailleerd CV (waarmee we competenties en ervaring kunnen beoordelen)
- een kopie van het vereiste diploma.
Buitenlands diploma
Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door NARIC-Vlaanderen. Voor meer informatie, raadpleeg www.naricvlaanderen.be. Voor vacatures in Brussel, zie ook www.equivalences.cfwb.be.
Kennis van het Nederlands
Je hebt een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Bosa. Voor meer informatie, raadpleeg www.werkenvoor.be.
Juridische attesten
Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.
Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.
SELECTIEPROCEDURE
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectiebestaat uit een schriftelijke test en een gesprek en zal plaatsvinden in de week van 10/02/2025. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, wordt de kandidatuur voor de duur van 2 jaar in een wervingsreserve bijgehouden. Deze wervingsreserve kan door andere opvangcentra geraadpleegd worden. Kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Voor bijkomende info, contacteer arlette.ingabire@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.