Home

Adjunct-directeur (M/V/X)

Fedasil kent materiële hulp toe aan aanvragers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.

 

Fedasil zoekt een

Adjunct-directeur (m/v/x)

voor het opvangcentrum in Molenbeek

Interne & externe selectie

Referentienummer: 9069-054

 

Functie

Doel

Je stuurt meerdere diensten aan binnen een opvangcentrum om de operationele doelstellingen van deze diensten te bereiken en te zorgen voor een efficiënte, kwalitatieve en humane opvang van asielzoekers.

Context

Het opvangcentrum Sebrechts in Molenbeek biedt onderdak aan verzoekers om internationale bescherming en werkt met een deskundig team van personeelsleden.  Het opvangcentrum heeft een capaciteit van 350 plaatsen voor families, alleenstaande mannen en vrouwen.

De personeelsleden verzekeren de omkadering van de bewoners en hebben verschillende taken en profielen. Samen vormen ze de verschillende diensten van een centrum: het onthaal, de sociale dienst, de medische dienst, de logistieke-technische dienst, de administratie, de dienst schoolbegeleiding en animatie, de opvoeders, …

Als adjunct-directeur werk je binnen de centrumdirectie als ondersteuning van de centrumdirecteur.  Je staat mee in voor het dagelijks beheer en stuurt rechtstreeks het diensthoofd van de sociaal assistenten, de coördinatiemedewerker, de expert scholenwerking en de medische dienst aan.   

Inhoud

Je draagt bij aan de goede werking van het opvangcentrum en stuurt in overleg met de centrumdirecteur en de diensthoofden bij waar nodig.  Je staat in voor de goede dagelijkse aansturing van uw dienst(en): je zorgt voor de verdeling en opvolging van taken, je werkt verbeteringen, procedures, richtlijnen en vademecums uit.

Je bent verantwoordelijk voor het ondersteunen, begeleiden en superviseren van de diensten en diensthoofden die aan jou zijn toegewezen.  Je plant en coördineert de werkzaamheden van uw dienst(en) aan de hand van het beleidsplan van het opvangcentrum en van de instructies van uw directeur en het hoofdbestuur. 

Je zit het sociaal en medisch overleg voor en je neemt deel aan multidisciplinair overleg en directievergaderingen. Je deelt jouw expertise, rapporteert, maakt analyses en geeft adviezen aan de directie over uw beleidsdomein(en).

Je bent beschikbaar voor jouw medewerkers bij vragen en problemen. Je motiveert, coacht en beoordeelt je medewerkers en je stimuleert de ontwikkeling van hun vaardigheden.  Je beheert complexe probleemdossiers.

Je ziet toe op de naleving van de bestaande arbeidsreglementering, de goede arbeidsomstandigheden, procedures, richtlijnen en gedragscodes.

Buiten kantooruren ben je volgens een rooster beschikbaar om incidenten, disciplinaire problemen, enz. te behandelen.

Je neemt de juiste beslissingen op het gebied van incidentpreventie en risicobeheer en je ondersteunt de implementatie van het herstelgericht werken.

Je volgt de projecten van het jaarlijkse actieplan van het centrum op en je ondersteunt en motiveert het personeel om de operationele doelstellingen van het centrum te bereiken.

Je vertegenwoordigt het centrum naar buiten toe, met name op bijeenkomsten die worden georganiseerd door het hoofdkantoor, partners of de regio.

Je vervangt de directeur wanneer deze afwezig is om de continuïteit binnen het centrum te waarborgen.

 

Profiel

U heeft een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor alle info: raadpleeg www.fedasil.be.

Diploma en ervaring

Je bent houder van een master/licentiaat diploma.

Je hebt een eerste relevante professionele ervaring in een leidinggevende functie.

Technische competenties

Je hebt kennis van leidinggeven en van het evalueren van medewerkers.

Je hebt een goede basiskennis van MS Office: Word, Excel, PowerPoint, …

Je hebt voeling met/interesse in het werken met een kwetsbare multiculturele doelgroep.

Troeven

Je bent vertrouwd met het werken in een multidisciplinair team en/of in een residentiële setting.

Je hebt ervaring met projectbeheer en procesverbetering.

Je hebt kennis van het Frans, Engels en/of andere vreemde talen.

Generieke competenties

Informatie integreren: Leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies.

Medewerkers motiveren: Erkennen van de kwaliteiten van de medewerkers, hen stimuleren in het nemen van initiatieven door hen verantwoordelijkheden toe te kennen en de eigen leiderschapsstijl aan hen aan te passen.

Objectieven behalen: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

Adviseren: Advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensband met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise.

 

Aanbod

Type overeenkomst

Een vervangingscontract (38u/week).

Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

Plaats van tewerkstelling

François Sebrechtslaan 40, 1080 Brussel

Loon

Je wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandsalaris bedraagt € 3.793,81 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëre/n in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.fedweb.be.

Voordelen

Glijdend uurrooster en 26 vakantiedagen op jaarbasis (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Vele mogelijkheden tot opleidingen (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

 

Zin om te solliciteren?

Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel, solliciteer dan via de link bij de vacature (www.fedasil.be). De uiterste datum om te solliciteren is 19/01/2025.

Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:

  • een motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van het vereiste diploma.

Buitenlands diploma

Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door NARIC-Vlaanderen. Voor meer informatie, raadpleeg www.naricvlaanderen.be. Voor vacatures in Brussel, zie ook www.equivalences.cfwb.be. .

Kennis van het Nederlands

Je hebt een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Selor. Voor meer informatie, raadpleeg www.selor.be

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

 

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectie bestaat uit een schriftelijke test en een selectiegesprek, en zullen plaatsvinden in januari/februari 2025. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, wordt de kandidatuur voor de duur van 2 jaar in een wervingsreserve bijgehouden. Deze wervingsreserve kan door andere opvangcentra geraadpleegd worden. Kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

Voor bijkomende info, contacteer diana.garcia@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.