Home

HR COMPENSATION EN BENEFITS MANAGER

    

 

Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.

 

Fedasil zoekt:

HR manager compensation en benefits (m/v/x)

HR dienst Fedasil

Interne / externe / werfreserve selectie

Referentienummer: 9102-228

 

Functie

Doel

 

Je staat binnen de HR dienst van Fedasil, onder verantwoordelijkheid van de HR directeur, in voor het uittekenen, ontwikkelen en opvolgen van het compensation en benefits beleid voor Fedasil, op deze manier zorgt je samen met je team voor het uitvoeren van het HR beleid van Fedasil.

Je geeft operationeel leiding aan het HR team van 20 tal collega’s die zorgen voor het beheer van de personeelsadministratie, de payroll en de HR data. Zo zorg je voor efficiënte en kwaliteitsvolle dienstverlening aan de 3000 personeelsleden en alle andere interne en externe stakeholders.

 

Inhoud

 

  • Je zorgt mee met andere stafleden van de HR dienst voor de integratie van diverse HR-processen en systemen in de richting van een efficiënte HR-organisatie voor Fedasil. Je bent een drijvende kracht achter de-strategie voor alles wat te maken heeft met het verloningsbeleid, de payroll, de personeelsadministratie en het beheer van de personeelsdata, waarbij je zorgt voor een samenhangend en toekomstbestendig HR-beleid samen met je HR collega’s en in afstemming met de verschillende interne en externe stakeholders. Daarnaast ben je de sturende kracht voor de digitalisatie van de HR processen waaronder een e-HRM (Employee selfservice en Manager selfservice).
  • Je coördineert en organiseert de personeelsadministratie en payroll van Fedasil op een efficiënte en doeltreffende manier. Je zorgt onder ander voor het verdelen van de projecten en taken, rekening houdend met de competenties van de medewerkers, het toezien op een kwaliteitsvolle en efficiënte uitvoering van de taken en het bewaken van de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van de informatie die door het team wordt gegenereerd en verstrek, het actualiseren van de procedures en processen en het stellen van prioriteiten in functie van de optimalisering van de dienst.
  • Je zorg ervoor dat alle payroll- en personeelsadministratie-activiteiten voldoen aan de Belgische sociale wetgeving en de regelgeving m.b.t. contractueel personeel voor de federale overheid. Je blijft voortdurend op de hoogte van veranderingen in wet- en regelgeving en past deze proactief toe. Je zorgt voor een informatiedoorstroming naar zowel directiecomité, de leidinggevenden, de HR collega’s en de personeelsleden.
  • Je zorgt samen met je HR data team voor het beheer van de HR-applicaties m.b.t. de loonverwerking en de tijdregistratie en de vertaling van de beschikbare HR data uit deze applicaties naar waardevolle analytische inzichten die strategische beslissingen ondersteunen.
  • Je ontwikkelt en implementeert een verloningspolitiek die aansluit bij de cultuur en strategie van de organisatie en rekening houd met de regelgeving van de federale overheid. Je voert marktanalyses uit, evalueert de huidige beloningsstructuren en optimaliseert de extra legale voordelen om aantrekkelijk te blijven voor talent in een concurrerende markt. Je zorgt voor de opmaak van beleidsnota’s voor het dircectiecomité en de verschillende beslissingsorganen (kabinet staatsecretaris asiel en migratie, de inspecteur van Financiën, het basisoverlegcomité, het sectorcomité) en je zorgt voor afstemming met de verschillende interne stakeholders (dienst Budget en Financiën, Juridische dienst, HR experten, de leidinggevenden,…). Je maakt een retroplanning voor het beslissingsproces en zorgt voor de implementatie.
  • Je leidt een team van 20 tal professionals die zowel op locatie als op afstand werken. Je inspireert en ondersteunt je team, ongeacht waar ze zich bevinden, en bouwt sterke, vertrouwensvolle relaties op. Je zorgt ervoor dat iedereen optimaal presteert, door duidelijke communicatie, regelmatige feedback en het creëren van een betrokken teamcultuur

 

 

Profiel

Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be

 

Diploma en ervaring

 

Je hebt een master-/licentiaatsdiploma.

Je hebt een relevante professionele ervaring in minstens twee van de drie volgende domeinen die samen ten minste 6 jaar bedragen:

  • Het aansturen en leidinggeven van een team;
  • Het analyseren, ontwikkelen en implementeren van, wet – en regelgeving en een verloningsbeleid
  • Het uitvoeren van payroll-processen en personeelsadministratie

 

Technische competenties

Vereisten

 

  • Je hebt kennis van de Belgische sociale wetgeving, kennis van de personeelsregelgeving de overheid is een troef,
  • Je hebt een diepgaande kennis van payrollsystemen en tijdsregistratie.
  • Je hebt kennis van het verloningsbeleid in België
  • Je hebt een goede kennis van Office 365 (Excel, Word, sharepoint,….)

 

 

 

Troeven

  • Je kan de tweede landstaal gemakkelijk begrijpen en je werkt in een tweetalige omgeving.

 

 

 

Generieke competenties

 

ORGANISEREN: Proactief zetten van objectieven, nauwgezet uittekenen van actieplannen en daarbij de juiste middelen inschakelen, binnen de beschikbare tijd.

MEDEWERKERS ONTWIKKELEN: Begeleiden van medewerkers in hun groei en gericht feedback geven aan medewerkers over hun functioneren (prestaties en ontwikkeling)

OBJECTIEVEN BEHALEN: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

ADVISEREN: Advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensband met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise. 

INFORMATIE INTEGREREN : leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies.

ZICH AANPASSEN : Een flexibele houding aannemen ten aanzien van en inspelen op veranderende omstandigheden en diverse situatie

 

Aanbod

Type overeenkomst

Voltijds contract van onbepaalde duur.

 

De voltijdse arbeidstijd wordt vastgesteld op 38 uur per week.

  • Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

 

Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.

 

 

Plaats van tewerkstelling

FEDASIL - Hoofdzetel

21 Kartuizersstraat

1000 Brussel

 

Loon

Je wordt aangeworven op het niveau NA31

met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandloon bedraagt €5614,42  (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/nl

 

Voordelen

26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Mogelijkheid tot telewerken.

 

 

Zin om te solliciteren?

Herken je jezelf in het profiel dat we zoeken en heb je interesse in deze functie?

Dien je kandidatuur in tegen uiterlijk 5/01/2025 voor MIDDERNACHT via het sollicitatieformulier dat je online vindt op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil en voeg de gevraagde documenten toe.

 

Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:

  • een motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van het vereiste diploma

Buitenlands diploma

Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door een van de gemeenschappen. Voor meer informatie, raadpleeg www.equivalences.cfwb.be of www.naricvlaanderen.be.

Kennis van het Nederlands

Je moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Selor. Voor meer informatie, raadpleeg https://werkenvoor.be/nl

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad), algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

 

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test, waarvan de datum later zal worden bekendgemaakt. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

 

Voor bijkomende info, contacteer Véronique Moline (selectieverantwoordelijke) per mail : veronique.moline@fedasil.be

 

 

 

 

 

 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.