Home

Boekhoudkundig deskundige (m/v/x)

Fedasil kent materiële hulp toe aan aanvragers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.

 

Fedasil zoekt

Boekhoudkundig deskundige (m/v/x)

Voor het opvangcentrum van Deurne

Referentienummer: 9054-124

 

Functie

Doel

Je zorgt voor een efficiënte, betrouwbare en regelmatige administratieve opvolging van de boekhouding en begroting, in lijn met de geldende procedures en regels, met als doel de financiële middelen van de organisatie mee te beheren als een goede huisvader.

Context

Het opvangcentrum voor asielzoekers in Deurne is een federaal opvangcentrum in opstart, beheerd door Fedasil. Het heeft een capaciteit van 170 plaatsen voor families. Het centrum heeft een aantal plaatsen voor minder mobiele personen.

De personeelsleden in het opvangcentrum verzekeren de omkadering van de bewoners en hebben verschillende taken en profielen. Samen vormen ze de verschillende diensten van het centrum: het onthaal, de sociale dienst, de medische dienst, de logistieke-technische dienst, de administratie, de dienst schoolbegeleiding en animatie, de opvoeders.

Als administratief assistent werk je binnen de administratieve dienst.

Inhoud

Je voert op een accurate wijze de vele financieel technische verrichtingen uit die noodzakelijk zijn voor een betrouwbare boekhouding.

Je staat mee in voor de technische opvolging van budgetten en/of budgetenveloppen.

Je werkt mee aan de opmaak van budgetplanningen en staat in voor de uitvoering ervan.

Je zorgt mee voor een nauwgezette verwerking en eerste interpretatie van informatie over de financiële middelen.

Je maakt rapporten en verslagen op en staat in voor de klantgerichte eerstelijnscommunicatie vanuit de dienst.

Je ziet toe op de juiste toepassing van procedures, richtlijnen en wetgeving inzake overheidsopdrachten.

Je volgt de financiële aankoopdossiers op en beheert de raamcontracten.

Je voert overheidsopdrachten uit.

Je werkt verslagen, brieven, nota’s en instructies uit als ondersteuning van de dienst.

Je bereidt dossiers voor volgens de gegeven aanwijzingen en volgt ze verder op.

Je zorgt mee voor een correcte communicatie tussen de dienst en andere interne en externe personen en diensten, je beheert binnenkomende en uitgaande informatie op een gestructureerde manier. Je verwijst mensen door en stelt informatiebrochures ter beschikking.

Profiel

Je hebt bijzondere interesse voor Fedasil, zijn waarden en deontologische code, zijn organisatie, zijn doelgroep, zijn verschillende partners (Voor alle info: raadpleeg www.fedasil.be)

Je bent onmiddellijk beschikbaar.

Diploma en ervaring

Je hebt een bachelor-/graduaatsdiploma, bij voorkeur in een boekhoudkundige of administratieve richting.

Je hebt een eerste relevante professionele ervaring in het opvolgen van administratieve of boekhoudkundige dossiers.

Technische vaardigheden

Vereisten

Je hebt kennis van boekhoudkundige programma’s.

Je hebt een goede basiskennis van MS Office: Word, Excel, …

Je hebt voeling met/interesse in het werken met/voor een kwetsbare multiculturele doelgroep.

Troeven

Je hebt kennis van overheidsopdrachten.

Je hebt kennis van het Engels en/of andere vreemde talen.

Algemene vaardigheden

In team werken: Een teamgeest creëren en bevorderen door meningen en ideeën te delen en bij te dragen tot oplossingen bij conflicten tussen collega's.

Klantgericht handelen : Interne en externe klanten begeleiden op een heldere, integere en objectieve manier, hen een persoonlijke service bieden en goede contacten onderhouden.

Betrouwbaarheid tonen: Werken op een integere manier, volgens de verwachtingen van de organisatie, met respect voor vertrouwelijkheid en afspraken en zonder elke vorm van partijdigheid.

Zichzelf ontwikkelen : Actief plannen en beheren van de eigen ontwikkeling in functie van de mogelijkheden, interesses en ambities en de eigen werking kritisch in vraag stellen aan de hand van nieuwe inzichten, ervaringen en kennis.

Doelstellingen bereiken: Zich inzetten en de wil en ambitie tonen om resultaten te behalen en garant staan voor de kwaliteit ervan.

Informatie verwerken : Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.

Problemen oplossen: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van oplossingen.

Ondersteunen: Collega’s begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.

 

Aanbod

Type overeenkomst

Een voltijds contract (38u/week) van onbepaalde duur.

Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag

Plaats van tewerkstelling

Opvangcentrum Deurne

Ergo-De Waellaan 32

2100 Deurne

Loon

Je wordt aangeworven op het niveau B1 met de loonschaal die voor u van toepassing is. Het minimum bruto maandsalaris bedraagt €2913,67 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag varieert in functie van jouw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.bosa.belgium.be

Voordelen

Variabel uurrooster en 26 vakantiedagen op jaarbasis (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime)

Gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Vele mogelijkheden tot opleidingen (te volgen tijdens de werkuren)

 

Zin om te solliciteren?

Solliciteer tegen ten laatste 02/10/2024 door het invullen van het sollicitatieformulier op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil

Om in overweging genomen te worden, moet uw kandidatuurdossier het volgende bevatten:

  • een motivatiebrief;
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen);
  • een kopie van het vereiste diploma.

Buitenlands diploma

Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door NARIC-Vlaanderen. Voor meer informatie, raadpleeg www.naricvlaanderen.be. Voor vacatures in Brussel, zie ook www.equivalences.cfwb.be.

Kennis van het Nederlands

Je hebt een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Bosa. Voor meer informatie, raadpleeg www.werkenvoor.be.

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest overeenkomt met de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectie bestaat uit een schriftelijke test en een selectiegesprek en zal plaatsvinden in week van 03/10/2024.

Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, maar niet als eerste gerangschikt staan, wordt de kandidatuur in een wervingsreserve bijgehouden voor alle types van arbeidsovereenkomsten voor de duur van 2 jaar. Deze wervingsreserve kan geraadpleegd worden door andere opvangcentra De kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

Alle bijkomende informatie kan verkregen worden bij Yen Van Damme (yen.vandamme@fedasil.be) gelieve geen kandidatuurstelling te doen via dit e-mailadres.

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.