Home

Coördinator-trice Huisvesting (m/v/x)

Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.

 

Fedasil zoekt:

Coördinator-trice Huisvesting (m/v/x)

Contract van onbepaalde duur AMIF

Voor het departement Toekomstoriëntatie van de directie Operationele Diensten

Interne / externe / werfreserve selectie

Referentienummer: 9130-483

 

Functie

Doel

Duurzame huisvesting is een belangrijke stap bij de (sociale) integratie van erkende vluchtelingen. Daarom is Fedasil op zoek naar een coördinator met visie en zin voor samenwerking die het team Huisvesting binnen de dienst Legale Migratie van het departement Toekomstoriëntatie mee vorm zal geven en ondersteunen.

Ben jij de persoon die een opportuniteit al van kilometers ver ruikt en die zin heeft om op dagelijkse basis hét verschil te maken voor de nieuwkomers in onze maatschappij? Dan is deze vacature echt iets voor jou!

 

Context

Het departement Toekomstoriëntatie, dat afhangt van de directie Operationele diensten van de hoofdzetel van Fedasil, bestaat uit Nederlandstalige en Franstalige medewerkers. Momenteel bestaat het departement: Legale Migratie, Deelname aan de samenleving en Vrijwillige Terugkeer. Een vierde dienst, Informatie & oriëntatie, is nog in ontwikkeling.

Als coördinator/coördinatrice van het team Huisvesting maak je deel uit van de dienst Legale Migratie. Je team zal nauw samenwerken met de hele dienst Legale Migratie en andere interne diensten binnen Fedasil. Het team Huisvesting zal bestaan uit een coördinator/coördinatrice en twee medewerkers/medewerksters (een Nederlandstalige en een Franstalige).

 

Het opvangnetwerk van Fedasil staat al geruime tijd erg onder druk; enerzijds door het gebrek aan opvangplaatsen voor personen die een vraag om internationale bescherming ingediend hebben, maar anderzijds ook omdat erkende personen het opvangcentrum niet kunnen verlaten omdat ze geen huis vinden om in te verblijven.

Er is dus dringend nood aan een team  Huisvesting om het Agentschap en haar partners te ondersteunen in het vinden van huisvesting voor erkende vluchtelingen. Die ondersteuning kan gaan van het uitbreiden van reeds bestaande partnerschappen, maar evengoed tot het opzetten van nieuwe partnerschappen met organisaties of particulieren.

(Meer informatie over Fedasil vind je op www.fedasil.be).

 

Inhoud

Als coördinator/coördinatrice van het team Huisvesting zijn je hoofdtaken de volgende (niet-exhaustieve lijst):

 

Beleidsmatig

  • Een visie creëren en beheren voor het team Huisvesting
  • Benchmarking uitvoeren met bestaande huisvestingsinitiatieven op nationaal en internationaal vlak
  • Voorstellen van structurele initiatieven en partnerschappen met middenveldorganisaties en private actoren rond huisvesting
  • Adviezen formuleren voor acties op politiek niveau
  • Deelname aan internationale platformen en initiatieven inzake huisvesting

Leidinggevend

  • Aansturen van twee medewerkers in het team Huisvesting
  • Een actieplan uitwerken, met vooropgestelde doelstellingen, timing, taakverdeling en samenwerking met andere diensten binnen het departement Toekomstoriëntatie en Fedasil

Ondersteunend

  • Ontwikkelen en beheren van praktische tools en databases
  • Opvolgen van projectoproepen m.b.t. het ruimere thema ‘huisvesting’
  • Ontwikkelen en beheren van een monitorings- & evaluatietool

Operationeel

  • Organiseren en beheren van een overlegstructuur met interne diensten binnen het Agentschap
  • Organiseren en beheren van een overlegstructuur met huisvestingspartners
  • Medewerkers Huisvesting ondersteunen bij het zoeken van nieuwe huisvestingsmogelijkheden:
  1. Pro-actief potentiële pistes identificeren
  2. Stabiele en structurele samenwerkingen uitbouwen met (nieuwe) partnerorganisaties en plaatsbezoeken uitvoeren
  3. Mogelijkheden creëren voor private eigenaars die een woning ter beschikking willen stellen aan erkende vluchtelingen.
  4. Mee communicatiecampagnes ontwikkelen en uitdragen, bijv. via de website, via sociale media, infosessies op het terrein, aanwezigheid op events…

 

Profiel

Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be

 

Diploma en ervaring

Je bent in het bezit van een universitair diploma (licentiaat/master)

Je hebt een relevante ervaring met het coördineren of aansturen van een team of in de huisvestingssector.

 

Technische vaardigheden

Vereisten

Je bent bereid zich over het hele land te verplaatsen. Je bezit een rijbewijs B en eigen wagen.

Je werkt in een tweetalige omgeving. Goede kennis van de andere landstaal is vereist.

Je hebt goede teamcoördinatie- en netwerkvaardigheden.

Je hebt een goede kennis van de operationele werking van opvang en asiel in België, bij voorkeur op basis van professionele ervaring in dit domein.

Je hebt expertise in huisvesting, bij voorkeur gelinkt aan het doelpubliek.

Je beschikt over goede kennis van het Microsoft Office pakket (Word, Excel, PowerPoint...).

 

Troeven

Je bent sterk klantgericht en oplossingsgericht, Je bent luistervaardig en bent in staat om op autonome wijze een netwerk van contacten met potentiële partners te onderhouden.

Je hebt een analytische geest, je kunt problemen vanuit verschillende invalshoeken evalueren en maakt snel het onderscheid tussen hoofd- en bijzaak.

 

Algemene competenties (voor medewerkers van de federale overheid)

In team werken: Een teamgeest creëren en bevorderen door meningen en ideeën te delen en bij te dragen tot  oplossingen bij conflicten tussen collega's.

Klantgericht handelen: Interne en externe klanten begeleiden op een heldere, integere en objectieve manier, hen een persoonlijke service bieden en goede contacten onderhouden.

Betrouwbaarheid tonen: Werken op een integere manier, volgens de verwachtingen van de organisatie, met respect voor vertrouwelijkheid en afspraken en zonder elke vorm van partijdigheid.

Zichzelf ontwikkelen : Actief plannen en beheren van de eigen ontwikkeling in functie van de mogelijkheden, interesses en ambities en de eigen werking kritisch in vraag stellen aan de hand van nieuwe inzichten, ervaringen en kennis.

Doelstellingen bereiken: Zich inzetten en de wil en ambitie tonen om resultaten te behalen en garant staan voor de kwaliteit ervan.

informatie analyseren: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.

Problemen oplossen: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van oplossingen.

Ondersteunen: Collega’s begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.

             

Aanbod

Type overeenkomst

Voltijdse arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur in het kader van de Europese financiering AMIF.

De voltijdse arbeidstijd wordt vastgesteld op 38 uur per week.

Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.

 

Plaats van tewerkstelling

FEDASIL - Hoofdzetel

21 Kartuizersstraat

1000 Brussel

 

Loon

Je wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor jou van toepassing is.

Het minimum bruto maandloon bedraagt € 3794 (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index).

Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/nl

 

Voordelen

Variabel uurrooster en 26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Mogelijkheid tot telewerken.

 

Zin om te solliciteren?

Herken je jezelf in het profiel dat we zoeken en heb je interesse in deze functie?

Dien je kandidatuur in tegen uiterlijk 16/09/2024 voor MIDDERNACHT via het sollicitatieformulier dat je online vindt op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil en voeg de gevraagde documenten toe.

 

Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:

  • een motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van het vereiste diploma

 

Buitenlands diploma

Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door een van de gemeenschappen. Voor meer informatie, raadpleeg www.equivalences.cfwb.be of www.naricvlaanderen.be.

Kennis van het Nederlands

Je moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Selor. Voor meer informatie, raadpleeg https://werkenvoor.be/nl

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad), algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

 

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test, de selectie zal doorgaan op woensdag 9/10/2024. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

 

Voor bijkomende info, contacteer Leïla Jalali (selectieverantwoordelijke) per mail : leila.jalali@fedasil.be

 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.