Home

COÖRDINATOR OPVANGNETWERK/ BUFFERBELEID NIV A1 (M/V/X)

    

 

Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.

 

Fedasil zoekt een

COÖRDINATOR OPVANGNETWERK/ BUFFERBELEID NIV A (M/V/X)

Niveau A1

Referentienummer: 9130-486

Interne & externe selectie

 

 

Functie

Doel

 

Je neemt een flexibele rol op binnen de expertencel Plaatsen, onderdeel van de Coördinatiecel. De Coördinatiecel maakt deel uit van de Directie Operationele Diensten binnen het Agentschap en heeft een gevarieerd en uitgebreid takenpakket, namelijk:

  • waken over een efficiënt plaats & netwerkbeheer en uitvoering geven aan het dynamisch bufferbeleid
  • prospectie, analyse en contractonderhandeling van potentiële nieuwe centra alsook heronderhandelingen van bestaande huurcontracten
  • opstellen van operationele instructies voor het ganse opvangnetwerk
  • organiseren van overleg met de verschillende opvangoperatoren
  • opstellen van opvangconventies en opvolgen van nationale en Europese projecten
  • operationaliseren van het doelgroepenbeleid

 

 

In functie van de noden en prioriteiten binnen de cel, garandeer je de correcte en tijdige uitvoering van diverse taken zoals hieronder beschreven (cfr taken-resultaatsgebieden hieronder)

 

 

Context

 

Je maakt deel uit van een 2-talig team van ongeveer 20-25 personen. Dit team bestaan uit twee cellen: de cel Begeleiding en de cel Plaatsen.

Vanuit je functie werk je nauwgezet samen met de Dienst Infrastructuur en de Juridische Dienst. Je onderhoudt eveneens structurele contacten met andere bevoegde interne diensten (Regio’s, Data & analyse, Aanmeldcentrum-Dispatching, Budget & Financiën, HR, IT, Preventie, …).

Je werkt binnen de Operationele Directie, onder leiding van de (adjunct)-verantwoordelijke van Coördinatie Cel.

 

Inhoud

 

Je draagt actief bij aan het realiseren van het strategisch project: het dynamisch bufferbeleid en dus het structureel verbeteren van het opvangnetwerk. Crisisbeheer hoort erbij.

Je staat mee in voor de prospectie naar infrastructuur geschikt voor opvang en zo de creatie van voldoende opvangplaatsen voor het opvangnetwerk (bepalen noden, haalbaarheidsonderzoek voorgestelde pistes, faciliteren operationalisering). Je gaat proactief en creatief op zoek naar deze opvanginfrastructuur (via o.a. desk research, terrein bezoeken, ..), gaat in contractonderhandeling met projectontwikkelaar en eigenaars van vastgoed i.s.m. interne diensten, maakt mee voorbereidende nota’s en verslagen op voor diverse actoren (Directiecomité, Inspecteur van Financiën, Kabinet).

Je creëert en onderhoudt een intern (bevoegde interne diensten) en extern netwerk (projectontwikkelaars, immokantoren, …) met diverse betrokken actoren die je toelaten geschikte opvanginfrastructuur te vinden. Je beheert en volgt een aantal bestaande huurcontracten op waarvoor je het interne en externe aanspreekpunt bent.

Je staat mee in voor een globale operationele monitoring en opvolging van het opvangnetwerk a.d.h.v. continue analyse en interpretatie van verschillende gegevensbronnen (bezetting, budgettaire/ operationele / conventionele capaciteit, …) en je communiceert je bevindingen naar eigen team  en naar de bevoegde interne diensten.

Je neemt actief deel aan en/of organiseert verschillende multidisciplinaire tweetalige overlegmomenten en dienstvergadering. Je verzorgt de agendapunten, neemt de leiding over de vergadering en garandeert de opvolging.

Je versterkt (waar nodig) de Coördinatie Cel bij het opstellen van opvangconventies voor bepaalde sites.

 

Profiel

Je hebt bijzondere interesse voor Fedasil, zijn waarden en deontologische code, zijn organisatie, zijn doelgroep, zijn verschillende partners (Voor alle info: raadpleeg www.fedasil.be).

Je bent gemotiveerd om mee te helpen aan het beslechten van de huidige crisissituatie maar ook bij te dragen aan het structureel weerbaarder maken van het opvangnetwerk en Fedasil.

Je bent bij voorkeur onmiddellijk beschikbaar.

 

Diploma en ervaring

 

Vereist diploma: Je bent houder van een universitair diploma

Je beschikt over een relevante professionele ervaring van minstens 1 jaar

 

Technische vaardigheden

Vereisten

 

Zelfstandigheid: Je functioneert autonoom.

Je kan een vergadering organiseren, leiden en opvolgen.

Je kan complexe dossiers analyseren, opvolgen en synthetiseren aan je collega’s in een beknopte en overzichtelijke vorm.

 

 

Je kan je voorstel en standpunt gemakkelijk gekwantificeerd en gemotiveerd beschrijven.

Je bent een vlotte gebruiker van Word, Excel, PowerPoint.

Je legt en onderhoudt vlot contacten met diverse stakeholders.

Je hebt een goede (actieve) kennis van het Frans gezien de werkomgeving tweetalig Nederlands-Frans is.

 

Troeven

 

Je hebt een eerste ervaring binnen de vastgoedwereld en ben vertrouwd met de commerciële, financiële en juridische aspecten ervan.

Je hebt kennis van de werking van het opvangnetwerk en de verschillende opvangpartners.

Je kan vlot en efficiënt statistische gegevens interpreteren

Je kan snel schakelen in een omgeving waar de prioriteiten kunnen shiften, pikt snel nieuwe info op en consolideert dit. Korte deadlines schrikken je niet af.

Je hebt een basiskennis Engels.

 

 

Algemene vaardigheden

 

ORGANISEREN: Proactief zetten van objectieven, nauwgezet uittekenen van actieplannen en daarbij de juiste middelen inschakelen, binnen de beschikbare tijd.

 

Medewerkers ontwikkelen: Begeleiden van medewerkers in hun groei en gericht feedback geven aan medewerkers over hun functioneren (prestaties en ontwikkeling)

 

Objectieven behalen: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

 

ADVISEREN: Advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensband met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise. 

 

Aanbod

Type overeenkomst

Een voltijds contract van onbepaalde duur. Contract verbonden aan Europese financiering (AMIF).

Er wordt een aanwervingsreserve aangelegd voor alle type contracten voor een periode van 2 jaar.

 

Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

 

Plaats van tewerkstelling

Fedasil Hoofdbestuur

Kartuizerstraat 21

1000 Brussel

 

Loon

 

U wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor u van toepassing is. Het minimum bruto maandsalaris bedraagt € 3793,81 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van uw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/

 

 

Voordelen

 

26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Mogelijkheid tot telewerken.

 

Zin om te solliciteren?

Heeft u interesse in deze functie en herkent u zichzelf in het profiel, stuur dan een sollicitatiebrief met uitgebreide motivatie, een curriculum vitae en een kopie van uw diploma via de link in de vacature op:

https://fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil    

Solliciteer ten laatste op 14/07/2024.

Om in overweging genomen te worden, moet uw kandidatuurdossier het volgende bevatten:

  • een uitgebreide motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van het vereiste diploma.

Buitenlands diploma

Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door een van de gemeenschappen. Voor meer informatie, raadpleeg www.equivalences.cfwb.be of www.naricvlaanderen.be.

Kennis van het Nederlands

Je moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Selor. Voor meer informatie, raadpleeg https://werkenvoor.be/nl

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad), algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

 

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest overeenkomt met de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, voorafgegaan door een schriftelijke test, op 08/08/2024. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

 

Voor bijkomende info, contacteer hanna.bortier@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).

 

 

 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.