Eén kaarsje
Het aanmeldcentrum bestaat één jaar! Voor deze gelegenheid hebben we enkele reacties van collega’s gebundeld.
EEN SOCIAAL BEGELEIDSTER
Tijdens de begindagen waren er voor ons veel veranderingen in het dagdagelijkse werk, maar ik heb er veel energie uitgehaald.
EEN HR-BEHEERDER
Als ik mag terugblikken op de laatste maanden dat ik werk in het aanmeldcentrum, ben ik vooral aangenaam verrast door de niet-aflatende inzet en betrokkenheid van alle collega's om de doelstellingen van ons centrum waar te maken. Ik vind het heel tof dat er regelmatig infomomenten worden ingelast zodat alle medewerkers zich verbonden voelen met de richting waarnaar wij veranderen. In het kort is het er in het AMC intensief, boeiend en uitdagend op alle mogelijke manieren!
EEN MEDEWERKER DISPATCHING
Om het afgelopen jaar in het aanmeldcentrum te beschrijven, zou ik zeggen dat we zeggen dat we doen wat we kunnen met hetgeen dat we hebben. De middelen zijn soms beperkt en we doen ons best!
EEN ANIMATOR
De bewoners zijn veel kalmer doordat ze slechts enkele dagen blijven, maximum twee weken. Ze komen net aan, alles is nog nieuw.
EEN ADMINISTRATIEF ASSISTENT
Het aanmeldcentrum is een nieuwe ervaring maar ook een echte uitdaging. Een positief punt is de goede relatie met de collega’s van de dienst Dispatching. Elek dag proberen we samen het beste te bekomen voor de bewoners.
EEN DIENSTCOORDINATOR SOCIALE DIENST
Ik heb benen in beton dankzij het aanmeldcentrum! (En ik heb nog nooit zo goed geslapen!)
EEN SOCIAAL ASSISTENT
Elke dag gaat mijn Spaans erop vooruit dankzij de vele intakes!
EEN VERANTWOORDELIJKE ONDERSTEUNING BIJ DE DISPATCHING
Een geanimeerd jaar en veel gebruikte energie! Het aanmeldcentrum is als een mooi engeltje dat we moeten blijven ondersteunen en opvoeden tot aan zijn volwassenheid.
EEN POLYVALENT CENTRUMASSISTENT
We waren voorzien op een tornado die alles zou vernietigen als hij passeerde, maar we hebben eerder een frisse wind gehad die het stof in ons Kasteel heeft doen waaien.
COORDINATIEDIENST
Vanuit het perspectief van de coördinatie, waren onze sleutelwoorden van dit jaar “groene papieren & oranje papieren”, “bussen & vertreklijsten”, “badgeproblemen & polsbandjes”, “monitoringtool & bugs Match-IT”, “extra personeel & collegialiteit”.
EEN SOCIAAL BEGELEIDER
Voor mij is het aanmeldcentrum zoals een hogedrukketel: het vuur te warm, dan ontploft het. Dus het vuur wat doen dalen, druk, wachten tot het kookt en dan voilà!
EEN COORDINATOR ANIMATIEDIENST
Vandaag is er meer leven in het centrum. Vroeger gingen de mensen naar school, het werk, ze gingen uit in de stad. Vandaag zien we de hele dag door mensen passeren, we krijgen meer vragen van bewoners.
EEN ADJUNCT-DIRECTEUR
De wereld aan je voordeur.
EEN LOGISTIEK MEDEWERKER
Onze taak als schoonmaakteam is anders dan die van de sociaal assistenten of animators. Doordat iedereen kort verblijft, vinden we niet altijd de tijd om hygiënische vraagstukken te bekijken.
EEN COORDINATOR INFRASTRUCTUUR
Wat een project! Wat een race tegen de klok! Maar zo rijk in ervaringen. Wat opmerkelijk is, is dat we hebben kunnen denken over processen en die concreet maken. De menselijke factor is zo onvoorspelbaar dat we ons continu moeten aanpassen.
EEN MEDEWERKER TOEWIJZINGEN DISPATCHING
Wanneer visie, missie en passie gepaard gaan, kunnen we voor een groter project blijven gaan.
EEN DOKTER
Ik ben erg tevreden op de Dispatching. Ik ben naar hier gekomen na een aantal jaren gewerkt te hebben in een opvangcentrum. Ik betreur mijn keuze allesbehalve!
DE DIRECTRICE
Elke dag honderden nieuwe gezichten en verhalen. Wat een mooie menselijke onderneming!
Bedankt!
We maken gebruik van dit bericht om alle collega’s veel geluk en veel succes te wensen met het vervolg van dit ambitieuze project en zeker in deze periode met een verzadigd opvangnetwerk. Bedankt voor het mooie werk dat jullie reeds realiseerden!