ICT Infrastructuur Manager



Fedasil biedt materiële hulp aan verzoekers om internationale bescherming en andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang (opvangwet van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of samen met zijn partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert ook de observatie en begeleiding van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (NBMV's). Fedasil coördineert programma's voor vrijwillige terugkeer uit België. Het Agentschap neemt deel aan het ontwerp, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van de verschillende initiatieven zorgt Fedasil ervoor dat de opvangcentra geïntegreerd worden in de lokale gemeenschap.

 

Fedasil werft aan:

ICT Infrastructuur Manager (m/v/x)

Voltijds contract van onbepaalde duur (38u/week)

Interne/externe selectie

Referentienummer: 20251003-99999-250

 

Functie

Doel

Als verantwoordelijke van de dienst IT infrastructuur, technologie en technische diensten van Fedasil, ben je verantwoordelijk voor:

  • de uitvoering van de strategische doelstellingen van de dienst IT-infrastructuur;
  • de invoering van een beleid gericht op de evolutie van de infrastructuur om enerzijds te beantwoorden aan de interne behoeften en anderzijds om de evolutie van de ontwikkelde toepassingen te ondersteunen;
  • het uitvoeren van IT-infrastructuur oplossingen;
  • het operationeel beheer van de Infrastructuur, alsook de voortdurende verbetering;
  • leidinggeven aan een team van 7-10 mensen, met als belangrijkste doelstellingen het beheer van de AD ;
  • serverruimtes en de overstap naar de cloud, het netwerk- en beveiligingsbeleid, evenals het uitrollen van M365-tools en Devops-ondersteuning voor ontwikkelaars.

De Infrastructuur Manager is verantwoordelijk voor het aansturen van een team dat verantwoordelijk is voor het ontwerpen, installeren, onderhouden en buiten gebruik stellen van de systemen die centraal staan binnen een organisatie. De diensten onder de verantwoordelijkheid van de Infrastructuur Manager zijn over het algemeen de cloud en het datacenter, e-mail, netwerk, operationele beveiliging, enz, …

 

Context

Je werkt bij het ICT-team op de hoofdzetel van Fedasil. Deze dienst maakt deel uit van de directie Algemene Diensten van Fedasil. De ICT-dienst voert projecten uit voor alle diensten van het Agentschap en voor de opvangcentra van Fedasil. 

Verantwoordelijkheden

Als IT-infrastructuur manager:

  • Je bepaalt een IT-infrastructuurstrategie (inclusief de architectuur van de beveiligings-, infrastructuur- en netwerklaag), rekening houdend met de behoeften van de klanten, synergieën en schaalvoordelen.
  • Je organiseert en beheert de dienst IT-infrastructuur in lijn met de goedgekeurde strategie.
  • Je organiseert je afdeling om aan de operationele behoeften te voldoen en projecten te ontwikkelen.
  • Je beheert de implementatie van nieuwe IT-infrastructuuroplossingen op het vlak van kwaliteit, scope, budget, timing en de gebruikte bronnen, waar nodig ondersteund door Project Managers.
  • Je zorgt ervoor dat het werk goed wordt gepland en dat de dienst efficiënt werkt.
  • Je volgt technologische ontwikkelingen op de voet en begeleidt de leveranciers.
  • Je speelt een actieve rol in het wervingsproces.
  • Je ontpopt je als een participatieve manager die je collega's begeleidt, coördineert, ondersteunt en motiveert bij hun dagelijkse activiteiten.
  • Je beheert en stimuleert de persoonlijke ontwikkeling van je personeel door doelstellingen te bepalen, beoordelingsgesprekken te voeren, te coachen en te trainen.
  • Je neemt actief deel aan de ontwikkeling, introductie en het beheer van nieuwe werkprocessen en procedures die de operationele prestaties voortdurend kunnen verbeteren.
  • Je bent verantwoordelijk voor het toezicht op de dagelijkse werkzaamheden van de gehele IT-infrastructuur, netwerken en hardware.
  • Je zorgt ervoor dat problemen met betrekking tot de interne IT-infrastructuur en netwerken worden opgelost binnen de tijd die is vastgelegd in de SLA's
  • Je ziet toe op de compatibiliteit van software- en hardwarespecificaties
  • Samen met je team werk je de technische documentatie bij over infrastructuur, netwerken en hardwarecomponenten. 

Belangrijke succesfactoren

Als Infrastructuur manager moet je:

  • Een probleemoplossend vermogen hebben
  • Sterke interpersoonlijke communicatievaardigheden hebben (inclusief luisteren, spreken en schrijven) en het vermogen om in een gevarieerde omgeving te werken, met de nadruk op teamwerk met andere ingenieurs, Project Managers, etc.
  • Een uitstekende technische basiskennis van de technologieën van je team hebben en in staat zijn om bepaalde aspecten zelf over te nemen
  • Complexe ideeën kunnen omzetten voor personeel zonder technologische achtergrond
  • Een goed begrip hebben van server- en desktophardware en besturingssystemen, netwerken en hun evolutie (firewalls, switches, telecomevolutie, enz.)
  • Een goed begrip en technische kennis hebben van hybride en gemengd infrastructuurbeheer.
  • Een diepgaande, analytische benadering met het vermogen om te anticiperen op potentiële problemen en storingen te identificeren.
  • Het vermogen om prioriteiten te stellen en middelen/inspanningen op de juiste manier toe te wijzen.

Profiel

Je hebt ervaring met IT-infrastructuur, netwerken, cloud en Microsoft, maar ook met teammanagement. Je hebt bijzondere interesse in Fedasil, de werking, de waarden en de doelgroep. Ga voor meer informatie naar www.fedasil.be

Diploma en ervaring

  • Master in computerwetenschappen, burgerlijk of industrieel ingenieur of een aanverwante discipline.
  • Kwalificaties als ITIL Service Delivery Manager (inclusief kennis van en ervaring met end-to-end management van gerelateerde processen).
  • Specifieke certificering en technische vaardigheden
  • Ten minste 6 jaar ervaring in het beheren, ondersteunen en leveren van IT-infrastructuur en -netwerken, bij voorkeur in een middelgrote tot grote organisatie. 

Technische vaardigheden 

Vereisten :

  • Ervaring met Microsoft 365 tools ;
  • Ervaring met ICT-beveiliging, netwerken en telecommunicatie ;
  • Je hebt praktische computervaardigheden (internet, Word, Excel, PowerPoint) ;
  • Je spreekt Nederlands en/of Frans en hebt een goede kennis van de tweede landstaal.

Troeven:

  • Opleiding in de Agile / Scrum aanpak;
  • Je hebt een certificering in projectbeheer en ervaring in IT-projectbeheer;
  • Je hebt kennis van en ervaring met het implementeren van methodes rond projectbeheer;
  • Goede basiskennis van overheidsopdrachten, zodat je aankopen kunt beheren voor de programma's waarvoor je verantwoordelijk zult zijn.

Algemene vaardigheden

ORGANISEREN : proactief doelen stellen en actieplannen opstellen op een rigoureuze manier, met de juiste middelen binnen het toegewezen tijdsbestek.

MEDEWERKERS HELPEN ONTWIKKELEN: medewerkers ondersteunen in hun ontwikkeling en hen feedback geven over hun werk (prestaties en ontwikkeling).

DE DOELSTELLINGEN BEHALEN: betrokken zijn en de wil en ambitie tonen om resultaten te genereren en verantwoordelijkheid te nemen voor de kwaliteit van de ondernomen acties.

ADVISEREN: klanten adviseren op basis van haar expertise en het opbouwen van een vertrouwensrelatie. 

 

Aanbod

Soort contract

Voltijds contract voor onbepaalde tijd (38 uur/week).

Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle soorten contracten voor een periode van 2 jaar.

Categorie A: een administratieve dienstregeling met vaste en variabele diensten en diensten van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

Plaats van het werk

Centrale zetel

Kartuizersstraat 21

1000 Brussel  

Loon

Je wordt aangeworven op niveau NA31 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum maandsalaris bedraagt bruto € € 5726,67 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van jouw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.fedweb.be

Voordelen

Flexibele werktijden en 26 vakantiedagen per jaar (vanaf het moment dat je begint te werken, in verhouding tot je salaris en werktijden).

Gratis openbaar vervoer tussen de woon- en werkplaats.

Je kunt een vergoeding krijgen om van en naar je werk te fietsen.

Maaltijdcheques en speciale aanbiedingen met een federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Misschien kun je je professionele ervaring goed gebruiken.

Talrijke opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Mogelijkheid op telewerk.

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering. 

 

Wil je solliciteren ?

Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel, stuur dan een sollicitatiebrief met je uitgebreide motivatie, een curriculum vitae en een kopie van je diploma via de link in de vacature op:

https://fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil   

Solliciteer vóór 20-10-25.

Om in aanmerking te komen moet jouw sollicitatie de volgende documenten bevatten:

  • een motivatiebrief;
  • een gedetailleerd CV (zodat we de vereisten van het diploma en je ervaring kunnen beoordelen);
  • een kopie van het vereiste diploma. 

Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal

Indien je jouw diploma in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, gelieve de specifieke pagina van werkenvoor.be te raadplegen.

Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma ? Let goed op, want in sommige gevallen moet je jouw kennis van deze taal bewijzen door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de test, want het behalen van een taalattest is een voorafgaande voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of deze voorwaarde van toepassing is voor jou door de informatie te raadplegen op Buitenlands diploma of in een andere taal.

Stuur de benodigde certificaten mee met je sollicitatie. 

Wettelijke certificaten

Als je geselecteerd wordt voor de functie, is een verklaring van goed gedrag en zeden (uittreksel uit het strafregister) vereist. Een model 2-certificaat is vereist voor werk met minderjarigen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en moet over de nodige werkvergunningen beschikken. Als je niet de Belgische nationaliteit hebt, moet je de juiste documenten kunnen voorleggen als je wordt geselecteerd voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en moedigt onder andere mensen met een handicap aan om te solliciteren. Als je een beperking hebt, kun je tijdens de selectieprocedure vragen om redelijke aanpassingen. Maar om hier een beroep op te kunnen doen, vragen we je om de selectieverantwoordelijke te informeren.

Selectieprocedure

Preselectie

Het selectiecomité beoordeelt alle kandidaturen. De voorselectie is gebaseerd op je sollicitatiedossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten van wie het profiel het beste past bij de vereisten van de functie worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectie bestaat uit een schriftelijke test en een selectie-interview dat zal plaatsvinden in de week van 21-10-2025. De sollicitaties van geslaagde, maar niet-succesvolle kandidaten worden opgeslagen in een wervingsreserve voor alle soorten arbeidscontracten voor een periode van 2 jaar. Kandidaten die niet zijn geselecteerd, mogen binnen 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een soortgelijke functie op hetzelfde niveau

Meer informatie is verkrijgbaar bij christophe.mahaut@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).

 

 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.