Teamleader – medische kosten verzoekers van internationale bescherming no-show – niveau A (M/V/X)
Fedasil kent materiële hulp toe aan aanvragers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.
Fedasil zoekt :
Teamleader – medische kosten verzoekers van internationale bescherming no-show – niveau A (M/V/X)
Binnen de dienst Procesbeheer van Directie Operationele Diensten
Referentienummer : 20250709-99999-122
Functie
Doel
Als teamverantwoordelijke voor de cel medische kosten binnen de dienst Procesbeheer, staat u in voor de medische begeleiding van verzoekers om internationale bescherming die op een privéadres verblijven (de zogenaamde "no-show").
U organiseert en verdeelt de werklast met betrekking tot de behandeling van requisitorium en medische facturen.
U biedt methodologische ondersteuning met het oog op het wegwerken van de achterstand.
U neemt contacten met de verschillende zorgverstrekkers om lopende samenwerkingen te onderhouden.
U speelt een actieve rol in het change management van het team in het kader van het HZIV-project.
Context
U maakt deel uit van een tweetalig team van 28 mensen. Dit team bestaat uit 5 cellen: no-show medische kosten, LOI-overeenkomsten/subsidies, verlenging recht op materiële hulp, maaltijdchequecontrole en cumul.
Vanuit uw functie werkt u nauwgezet samen met de Financiën dienst binnen de Directie Algemene Diensten. U onderhoudt ook structurele contacten met andere bevoegde interne diensten (Medische Coördinatie, Juridisch, Coördinatie, Dispatching, ICT, enz.).
U werkt binnen de Directie Operationele diensten, onder de supervisie van het verantwoordelijke van de dienst Procesbeheer.
Inhoud
U bent verantwoordelijk van een team van 18 mederwerkers.
Als verantwoordelijke van de cel medische kosten voor no-show, voert u de volgende taken uit:
- U ontwikkelt een efficiënt systeem voor de organisatie en het beheer van onze achterstand in de aanvragen voor requisitorium en facturatie.
- U verdeelt de taken onder de medewerkers binnen de dienst.
- U stelt het planning op voor de telefonische permanentie zodat onze helpdesk behouden blijft.
- U maakt een verslag en volgt de uitgevoerde taken op volgens het bestaande model.
- U neemt contact op met zorgverleners om de bestaande samenwerkingen te garanderen.
- U denkt actief mee over mogelijke verbeteringen in de medische begeleiding van de betrokken doelgroep.
Met betrekking tot requisitorium:
- U beoordeelt de werklast door het aantal zorgaanvragen voor de dag en de komende zeven dagen te analyseren.
- U neemt contact op met onze medisch adviseur voor gevallen die dringend medisch advies vereisen.
Met betrekking tot de medische facturatie:
- U beoordeelt de werklast en bereidt de prioritaire facturen voor die door de mederwerkers van de dienst moeten worden gecodeerd.
- Indien nodig neemt U contact op met zorgverstrekkers om facturatiesproblemen op te lossen.
- U neemt contact op met de boekhoudafdeling van het Agentschap om de verwerking van achterstanden te organiseren.
De dienst Procesbeheer is betrokken bij de uitvoering van het project CAAMI4Fedasil. Als onderdeel van dit project :
- U neemt actief deel aan de verschillende werkgroepen;
- U bereidt de implementatie van het project binnen de dienst voor;
- U ontwikkelt hulpmiddelen om de dienst op te leiden in de veranderingen die het project beoogt;
- U bereidt de overgangsperiode voor na de invoering van het project.
Om resultaten te bereiken werkt U nauw samen met de betrokken diensten.
U doet verbetervoorstellen voor de algemene administratieve werking van de dienst.
Profiel
Je hebt bijzondere interesse voor Fedasil, zijn waarden en deontologische code, zijn organisatie, zijn doelgroep, zijn verschillende partners (Voor alle info: raadpleeg www.fedasil.be).
Diploma en ervaring
Vereist diploma: U hebt een masterdiploma (A-niveau).
U hebt ervaring als teamleider.
Technische vaardigheden
Vereisten
U beheerst de courante IT-toepassingen (Word, Excel, Internet).
U hebt een praktische kennis van het Frans, waardoor u in een tweetalige omgeving kunt werken en op tweetalige verzoeken kunt reageren.
Troeven
U hebt kennis van het Engels en/of andere vreemde talen.
U hebt kennis van de procedures in het Nationaal Register.
U hebt kennis van het boekhouding programma ASW / IBS
U hebt ervaring of een opleiding op medisch gebied.
Generieke competenties
INFORMATIE INTEGREREN: Leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies.
MEDEWERKERS MOTIVEREN: Erkennen van de kwaliteiten van de medewerkers, hen stimuleren in het nemen van initiatieven door hen verantwoordelijkheden toe te kennen en de eigen leiderschapsstijl aan hen aan te passen.
OBJECTIEVEN BEHALEN: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
ADVISEREN: Advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensband met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise.
Aanbod
Aanbod
Type overeenkomst
Voltijdsarbeidsovereenkomst van onbepaalde duur, de voltijdse arbeidstijd wordt vastgesteld op 38 uur per week.
Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.
Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
Plaats van tewerkstelling
Fedasil Hoofdbestuur
Kartuizerstraat 21
1000 Brussel
Loon
Je wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandloon bedraagt € 3869,66 (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/nl
Voordelen
26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
Valorisatie van nuttige werkervaring.
Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).
Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.
Mogelijkheid tot telewerken.
Zin om te solliciteren?
Herken je jezelf in het profiel dat we zoeken en heb je interesse in deze functie?
Dien je kandidatuur in tegen uiterlijk 15/10/2025 voor MIDDERNACHT via het sollicitatieformulier dat je online vindt op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil
en voeg de gevraagde documenten toe.
Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:
een motivatiebrief
een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
een kopie van het vereiste diploma
Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal
Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.
Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.
Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.
Juridische attesten
Als je weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad), algemeen model en model 2 vragen.
Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.
Selectieprocedure
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test op 28 of 30 oktober. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Voor bijkomende info, contacteer Hector Zanvo (selectieverantwoordelijke) per mail: Hector.zanvo@fedasil.be
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.