Administratief Deskundige - Ondersteuning bij het infopunt voor verzoekers om internationale bescher



    

 

Fedasil kent materiële hulp toe aan aanvragers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.

 

Fedasil zoekt :

Administratief Deskundige - Ondersteuning bij het infopunt voor verzoekers om internationale bescherming bij no-show – niveau B (M/V/X)

Binnen de dienst Procesbeheer van Directie Operationele Diensten

Referentienummer :  20250714-99999-172

 

 

 

Functie

Doel

 

Als administratief expert ondersteunt u het infopunt voor verzoekers om internationale bescherming op twee niveaus. Enerzijds begeleidt u in Brussel verzoekers die als 'no-show' worden beschouwd. U beantwoordt hun vragen rechtstreeks, met name over maaltijdcheques en medische zorgen. Anderzijds voert u administratieve taken uit op de hoofdzetel van het Agentschap, waar u instaat voor de controle van het recht op maaltijdcheques en de verwerking van medische facturen voor deze specifieke doelgroep.

 

U combineert werkzaamheden in zowel de frontoffice als de backoffice.

Bovendien speelt u een actieve rol in het beantwoorden van de behoefte aan socio-juridische begeleiding van verzoekers die zich buiten het opvangnetwerk bevinden.

 

Context

U maakt deel uit van een tweetalig team van ongeveer 30 medewerkers, georganiseerd in vijf gespecialiseerde cellen: medische kosten no-show, overeenkomsten/LOI-subsidies, verlenging & recht op opvang, controle maaltijdcheques en cumul.

 

Vanuit uw functie werkt u nauw samen met de Financiële Dienst van de Directie Algemene Diensten. Daarnaast onderhoudt u structurele contacten met diverse interne diensten zoals Juridische Zaken, Coördinatie, Medische Coördinatie, Dispatching en ICT.

 

Sinds maart 2020 biedt het Agentschap bewoners die nog in procedure zijn de mogelijkheid om vrijwillig de opvangstructuren te verlaten, in ruil voor maaltijdcheques. De Dienst Procesbeheer is verantwoordelijk voor de controle en betaling van deze maaltijdcheques voor voormalige bewoners van partnerstructuren.

 

Elke verzoeker om internationale bescherming die nog in procedure is en op een privé-adres verblijft, heeft recht op materiële hulp, beperkt tot medische begeleiding. De Dienst Procesbeheer staat in voor het versturen van het medisch requisitorium en de verwerking van de bijhorende medische facturen.

 

U werkt binnen de Directie Operationele Diensten, onder toezicht van zowel de verantwoordelijke van de Dienst Procesbeheer als van de cel maaltijdcheques.

 

Het Point Info opende eind september 2023 zijn deuren op de site van Bordet.
Deze informatie- en doorverwijzingsdienst is bedoeld voor personen die geen toegang hebben gekregen tot een opvangplaats, evenals voor mensen die buiten het opvangnetwerk gehuisvest zijn en op zoek zijn naar sociale, juridische, medische of andere informatie.
Gemiddeld melden zich dagelijks 60 personen bij het Point Info.
Het is een laagdrempelige dienst die ernaar streeft de toegang tot informatie zo gemakkelijk mogelijk te maken.


Het Point Info bestaat uit een team van 14 medewerkers, ondersteund door een team tolken en beveiligingspersoneel.

 

Inhoud

U werkt halftijds aan het InfoPunt in Bordet.

Daar voert u onder andere de volgende taken uit:

U beantwoordt vragen van verzoekers met betrekking tot maaltijdcheques.

U verwijst verzoekers door naar Fedasil-centra indien de betaling van hun maaltijdcheques afhankelijk is van een centrum dat door het Agentschap wordt beheerd.

U verzamelt gegevens van verzoekers die hun maaltijdchequekaart zijn verloren.

U bezorgt deze gegevens aan de Financiële Dienst, zodat een nieuwe kaart kan worden verstuurd.

U informeert de cel Maaltijdcheques over alle elementen die een impact kunnen hebben op het recht op of de betaling van maaltijdcheques.

U beantwoordt vragen over medische kosten.

U verwijst verzoekers door naar de juiste zorgverstrekkers of externe organisaties.

U begeleidt verzoekers bij het aanvragen van een requisitorium.

U verzamelt de medische facturen die verzoekers indienen.

Voor beide domeinen (maaltijdcheques en medische kosten):

U controleert de procedurestatus van de verzoeker.

U ondersteunt de collega’s van het InfoPunt in hun dagelijkse werking.

U monitort tijdens uw permanenties het aantal verzoekers en de aard van de gestelde vragen.

U werkt daarnaast halftijds op de hoofdzetel van het Agentschap.

Daar voert u onder meer de volgende taken uit:

U controleert het recht op maaltijdcheques op basis van de lijsten die door de cel Maaltijdcheques worden bezorgd.

U helpt bij het opstellen van de betalingslijsten, zodat de maaltijdcheques tweewekelijks kunnen worden uitbetaald aan de rechthebbenden.

U controleert of de ingediende medische facturen binnen de bevoegdheid van de dienst vallen.

Indien nodig, neemt u contact op met zorgverstrekkers om bijkomende informatie te verzamelen.

In geval van een weigering tot terugbetaling, stelt u een antwoordbrief op gericht aan de zorgverstrekker.

U registreert de goedgekeurde medische facturen voor verdere verwerking door de Financiële Dienst.

U neemt initiatieven om de toegewezen taken vlot en binnen het geldende wettelijke kader te laten verlopen.

 

U doet voorstellen ter verbetering van de algemene administratieve werking van de dienst.

 

U levert een actieve bijdrage aan de uitvoering van de strategische missie van de Operationele Diensten.

 

U neemt actief deel aan teamvergaderingen.

 

Profiel

Je hebt bijzondere interesse voor Fedasil, zijn waarden en deontologische code, zijn organisatie, zijn doelgroep, zijn verschillende partners (Voor alle info: raadpleeg www.fedasil.be).

Diploma en ervaring

 

Vereist diploma: U heeft een bachelor (niveau B).

Ervaring in een gelijkaardige functie is vereist.

 

Technische vaardigheden

Vereisten

U beheerst de courante IT-toepassingen (Word, Excel, Internet).

U hebt een praktische kennis van het Frans, waardoor u in een tweetalige omgeving kunt werken en op tweetalige verzoeken kunt reageren.

 

 

Troeven

U hebt kennis van het Engels en/of andere vreemde talen.

U hebt kennis van de procedures in het Nationaal Register.

U hebt kennis van het boekhouding programma ASW / IBS

 

 

Algemene vaardigheden

 

informatie ANalyseren: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.

 PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.

 SERVICEGERICHT HANDELEN: Interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden.

 IN TEAM WERKEN: Groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.

 

 

 

Aanbod

Type overeenkomst

Arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur, voltijds (38u/week),

We leggen een wervingsreserve aan voor alle soorten arbeidscontracten voor een periode van 2 jaar. Deze reserve kan gebruikt worden voor andere Fedasil-centra.

Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

 

 

Plaats van tewerkstelling

Fedasil Hoofdbestuur

Kartuizerstraat 21

1000 Brussel

En

Fedasil InfoPunt Bordet

Héger-Bordetstraat 3

1000 Brussel

 

Loon

 

Je wordt aangeworven op het niveau B1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum maandsalaris bedraagt bruto € 2973,91 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van uw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.fedweb.be.

 

Voordelen

 

Variabel uurrooster en 26 vakantiedagen op jaarbasis (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Vele mogelijkheden tot opleidingen (te volgen tijdens de werkuren).

 

Zin om te solliciteren?

Heeft u interesse in deze functie en herkent u zichzelf in het profiel, stuur dan een sollicitatiebrief met uitgebreide motivatie, een curriculum vitae en een kopie van uw diploma via de link in de vacature op https://fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil    

Solliciteer ten laatste tot 03/08/2025 om middernacht.

Om in overweging genomen te worden, moet uw kandidatuurdossier het volgende bevatten:

  • een motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van het vereiste diploma.

 

Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal

Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.

Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.

Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

 

 

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest overeenkomt met de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectie, bestaande uit een schriftelijke test en een selectiegesprek. De selectieproef zal plaatsvinden op de hoofdzetel van Fedasil (datum om te bevestigen)

 Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, maar niet als eerste gerangschikt staan, wordt de kandidatuur in een wervingsreserve bijgehouden voor alle types van arbeidsovereenkomsten voor de duur van 1 jaar. De kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

 

 

Alle bijkomende informatie kan verkregen worden bij Hector Zanvo hector.zanvo@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).

 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.