Deskundige contractbeheer - logistiek



Fedasil kent materiële hulp toe aan aanvragers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.

 

Fedasil zoekt een

 

Deskundige contractbeheer (m/v/x)

voor de logistieke dienst van Fedasil

Interne selectie / Externe selectie / Wervingsreserve

Referentienummer: 99999-154

 

Functie

Context van de functie

  • De dienst logistiek staat in voor het invullen van de door de centra en de diensten van Fedasil uitgedrukte materiële behoeften, met uitzondering van de behoeften met betrekking tot infrastructuur en informatie- en communicatietechnologie. De dienst adviseert de directeur algemene diensten omtrent het beleid inzake de materiële middelen en zorgt voor de implementatie van de strategie en de operationele projecten inzake de materiële behoeften van het Agentschap.
  • De dienst logistiek bestaat uit een staf, een team materiaalbeheerders die alle centra en diensten ondersteunt, de logistieke cel van de hoofdzetel die specifiek instaat voor de dagdagelijkse logistieke ondersteuning van de diensten op de hoofdzetel, en de cel centraal stockbeheer die gevestigd is in Rotselaar. U maakt deel uit van het team materiaalbeheerders.

Taken:

  • Je bent verantwoordelijk voor:
  • het schrijven van de technische specificaties van aankoopaanvragen;
  • de evaluatie van het technische deel van de ontvangen offertes;
  • het opstellen van behoefteramingen (vierjarenplan);
  • de opstart van een gegund contract in de verschillende centra, in nauwe samenwerking met de plaatselijke logistieke dienst;
  • monitoring van het verbruik van lopende contracten;
  • monitoring van materiaal in de logistieke keten;
  • het monitoren van technische en logistieke ontwikkelingen;
  • de buitengebruikstelling en declassering van materiaal op het einde van de levenscyclus.
  • Je ontwikkelt en onderhoudt regelmatig contacten met de expert aankopers tijdens het opstellen van overheidsopdrachten; met de begrotingsdiensten, de operationele diensten en externe bedrijven om de evoluties en de technische ontwikkelingen van de markt te volgen.
  • Je levert technische en logistieke ondersteuning aan gebruikers: projecten, procesverbetering, coördinatie, coaching.
  • Om jouw taken uit te voeren kan je enerzijds vertrouwen op procedures en richtlijnen en anderzijds kan je jouw ervaren collega's en de verantwoordelijke van de dienst logistiek om advies vragen.

 

Profiel

U hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor alle info: raadpleeg www.fedasil.be.

Diploma en ervaring

  • U bent houder van een algemeen bachelordiploma.
  • U heeft een eerste relevante professionele ervaring.

 

Uw profiel

  • U hebt één basis kennis van het Frans.
  • U hebt praktische computervaardigheden.
  • U hebt analytische vaardigheden en bent kritisch.
  • U werkt zorgvuldig en georganiseerd; u neemt initiatief.
  • U bent enthousiast, constructief en resultaats- en oplossingsgericht.
  • U communiceert mondeling en schriftelijk op een heldere, gestructureerde en respectvolle manier.
  • U hebt zin u verder te verdiepen in het aankoopbeleid van Fedasil. 

 

Troeven

  • U heeft bij voorkeur ervaring met overheidsopdrachten, en specifiek de technische aspecten en de uitvoering van dergelijke opdrachten.
  • U volgde bij voorkeur al een bijkomende opleiding in contractmanagement en/of onderhandelen of kan op deze gebieden een nuttige ervaring aantonen.

 

Algemene vaardigheden

  • IN TEAM WERKEN: Een teamgeest creëren en bevorderen door meningen en ideeën te delen en bij te dragen tot oplossingen bij conflicten tussen collega's.
  • KLANTGERICHT HANDELEN : Interne en externe klanten begeleiden op een heldere, integere en objectieve manier, hen een persoonlijke service bieden en goede contacten onderhouden.
  • BETROUWBAARHEID TONEN: Werken op een integere manier, volgens de verwachtingen van de organisatie, met respect voor vertrouwelijkheid en afspraken en zonder elke vorm van partijdigheid.
  • ZICHZELF ONTWIKKELEN : Actief plannen en beheren van de eigen ontwikkeling in functie van de mogelijkheden, interesses en ambities en de eigen werking kritisch in vraag stellen aan de hand van nieuwe inzichten, ervaringen en kennis.
  • DOELSTELLINGEN BEREIKEN: Zich inzetten en de wil en ambitie tonen om resultaten te behalen en garant staan voor de kwaliteit ervan.
  • INFORMATIE VERWERKEN : efficiënt en effectief zoeken, decoderen en verwerken van grote hoeveelheden gegevens binnen een beschikbare termijn.
  • PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van oplossingen.
  • ONDERSTEUNEN: Collega’s begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.

 

Aanbod

  • Type overeenkomst
  • Een voltijds contract (38u/week) van bepaalde (vervangingscontracten). +  één wervingsreserve voor alle types van arbeidsovereenkomsten voor de duur van 2 jaar.

 

Plaats van tewerkstelling

Fedasil

Kartuizersstraat 21

1000 Brussel

 

Loon

U wordt aangeworven op het niveau B met de loonschaal die voor u van toepassing is. Het minimum bruto maandsalaris bedraagt € 3055 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van uw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.fedweb.be.

Voordelen

  • Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
  • Variabel uurrooster en 26 vakantiedagen op jaarbasis (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
  • Gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer.
  • Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer.
  • Mogelijkheid tot telewerk
  • Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen via de Fed+ kaart.
  • Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
  • Valorisatie van nuttige werkervaring.
  • Vele mogelijkheden tot opleidingen (te volgen tijdens de werkuren).

 

Zin om te solliciteren?

Solliciteer tegen ten laatste op 27 april 2025 door te solliciteren via www.fedasil.be.

Om in overweging genomen te worden, moet uw kandidatuurdossier het volgende bevatten:

  • een motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van je diploma

Buitenlands diploma

  • Indien je het diploma vereist voor de functie in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door NARIC-Vlaanderen. Voor meer informatie, raadpleeg de website over gelijkstellingen van NARIC-Vlaanderen.

Kennis van het Nederlands

  • Je moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zo niet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands georganiseerd door Selor. Voor meer informatie, raadpleeg de website van Selor (www.selor.be).

Juridische attesten

  • Als je weerhouden bent voor de functie, zal een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) gevraagd worden.
  • Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Om hiervan gebruik te maken, moet je de selectieverantwoordelijke informeren.

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest overeenkomt met de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectie, bestaande uit een schriftelijke test en een selectiegesprek, zal op 7 mei 2025  plaatsvinden. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, maar niet als eerste gerangschikt staan, wordt de kandidatuur in een wervingsreserve bijgehouden geldig voor alle types van arbeidsovereenkomsten voor de duur van 2 jaar. De kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

Alle bijkomende informatie kan verkregen worden bij Véronique Moline (selectieverantwoordelijke) via veronique.moline@fedasil.be

 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.