Helpdesk en operationeel medewerker ICT (m/v/x)
Fedasil kent materiële hulp toe aan aanvragers van internationale bescherming en aan andere categorieën van vreemdelingen die ook recht hebben op opvang ("opvangwet" van 12 januari 2007). Fedasil organiseert, rechtstreeks of via haar partners, een kwaliteitsvolle opvang en begeleiding. Het Agentschap beheert bovendien de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de programma's voor vrijwillige terugkeer vanuit België. Fedasil draagt bij tot het uitwerken, de voorbereiding en de uitvoering van het opvangbeleid. In het kader van verschillende initiatieven zorgt Fedasil voor de integratie van de opvangcentra binnen de plaatselijke gemeenschap.
Fedasil zoekt:
Helpdesk en operationeel medewerker ICT (m/v/x)
Regio Zuid
Interne/externe selectie
Referentienummer: 20251106-99999-261
Functie
Doel
Als ICT Medewerker - Helpdesk & Operations heb je een dubbele rol. Je draait mee in het helpdesk-team voor meerdere centra (Brussels Gewest). Dit betekent dat je enkele dagen per week instaat voor de eerstelijns ICT ondersteuning op locatie. Wanneer je geen helpdesk-permanentie doet, word je ingezet in een multidisciplinair team dat zich bezighoudt met de continue verbetering van de ICT infrastructuur en systemen.
Je maakt deel uit van het team Operaties & Helpdesk van de dienst ICT van de hoofdzetel. Je werkt voor de gebruikers in een of meerdere opvangcentra van Fedasil.
Inhoud
- Je installeert ICT systemen, je controleert of de installatie correct is,
- Je monitort de goede werking van systemen en voert het nodige onderhoud uit.
- Je biedt steun aan de gebruikers van het ICT-materieel om hen in staat te stellen hun taken zo goed mogelijk uit te voeren.
- Je biedt autonoom een oplossing voor complexe problemen die kunnen voorvallen op het vlak van software, computers, netwerken, servers.
- Je helpt en/of vormt het personeel voor het gebruik van de computers of de software.
Profiel
Je hebt bijzondere interesse voor Fedasil, zijn waarden en deontologische code, zijn organisatie, zijn doelgroep, zijn verschillende partners (Voor alle info: raadpleeg www.fedasil.be).
Je bent onmiddellijk beschikbaar.
Diploma en ervaring
- Je bent houder van een bachelor/graduaatsdiploma bij voorkeur richting informatica, netwerken, multimedia en/of telecommunicatie.
- Je hebt een eerste relevante professionele ervaring achter de rug als operationeel medewerker ICT.
Technische vaardigheden
Vereisten
Je hebt een goede kennis van en ervaring met;
- Windows-besturingssystemen en Microsoft toepassingen (Office);
- IP-netwerken (LAN, WLAN ...) VPN, mobiele telefonie (Android, Blackberry, GSM);
- Je beschikt over een rijbewijs B en bent bereid om je eigen wagen te gebruiken voor uw verplaatsingen tussen de centra van de regio;
- Je werkt in een tweetalige omgeving. Je hebt een praktische kennis van het Frans en Nederlands.
Troeven
- Je hebt een basiskennis over Telefooncentrales.
- Je hebt basiskennis van het Linux besturingssysteem
- Kennis van het Engels is een troef.
- Je bent creatief en werkt zorgvuldig en georganiseerd;
- Je bent in staat om prioriteiten vast te leggen en de tijd te bepalen die nodig is om belangrijke taken uit te voeren.
- Je legt makkelijk contact en bent leergierig.
Algemene vaardigheden
INFORMATIE ANALYSEREN: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.
PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.
OBJECTIEVEN BEHALEN: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
ONDERSTEUNEN VANUIT EXPERTISE: Anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.
Aanbod
Type overeenkomst
Een voltijdse vervangingscontract van onbepaalde duur (38 uur/week).
Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.
Een administratie uurrooster met vaste en variabele periodes en diensten van 7u36 per dag, van maandag tot en met vrijdag.
Plaats van tewerkstelling
Je werkt in het Helpdesk-team voor verschillende centra.
Loon
Je wordt aangeworven op het niveau NBI1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum maandsalaris bedraagt bruto € 3055,05 (startsalaris zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van uw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.fedweb.be.
Voordelen
- Variabel uurrooster en 26 vakantiedagen op jaarbasis (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
- Gratis openbaar vervoer voor het woon-werkverkeer.
- Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer.
- Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
- Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
- Valorisatie van nuttige werkervaring.
- Vele mogelijkheden tot opleidingen (te volgen tijdens de werkuren).
Zin om te solliciteren?
Solliciteer tegen ten laatste 20/11/25 middernacht door het invullen van het sollicitatieformulier dat je vindt op www.fedasil.be
Om in overweging genomen te worden, moet uw kandidatuurdossier het volgende bevatten:
- een motivatiebrief
- een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
- een kopie van het vereiste diploma.
Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal
Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.
Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.
Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.
Juridische attesten
Als je weerhouden bent voor de functie, zal een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad –model 595 & 596.2) gevraagd worden.
Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Om hiervan gebruik te maken, moet je de selectieverantwoordelijke informeren.
Selectieprocedure
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest overeenkomt met de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectietest vindt plaats op het hoofdkantoor van Fedasil te Brussel.
De selectie, bestaande uit een selectiegesprek vanaf 20/11/25. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, maar niet als eerste gerangschikt staan, wordt de kandidatuur in een wervingsreserve bijgehouden voor alle types van arbeidsovereenkomsten voor de duur van 1 jaar. De kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Alle bijkomende informatie kan verkregen worden bij christophe.mahaut@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.