Attaché overheidsopdrachten (m/v/x)



Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.

 

Fedasil zoekt:

Attaché overheidsopdrachten (m/v/x)

Voor de dienst Overheidsopdrachten van de directie Algemene Diensten

Interne/externe/werfreserve selectie

Referentienummer: 20250709-99999-15

 

Functie

Doel

Als Attaché Overheidsopdrachten stel je aankoopdossiers op volgens de onderhandelingsprocedure, je geeft advies en begeleidt de opvangcentra en de diensten bij de voorbereiding van hun overheidsopdrachten (lokale aankopen).

Context 

De dienst Overheidsopdrachten maakt deel uit van de directie Algemene Diensten op de hoofdzetel van Fedasil. De dienst bestaat uit 14 medewerkers (NL/FR).

Je controleert de dossiers die de diensten en de centra hebben opgesteld en draagt bij tot de verbetering van aankoopprocedures/overheidsopdrachten binnen het Agentschap.

Je werkt binnen de dienst Overheidsopdrachten die onder de directie Algemene diensten valt. 

(Meer informatie over Fedasil vind je op www.fedasil.be)

Inhoud

  • Uitvoering van de aankoopdossiers:
  • Je voert globale overheidsopdrachten uit (elke gunningswijze) of overheidsopdrachten waar meerdere centra/diensten bij betrokken zijn, meer bepaald:
  • Je neemt deel aan het verzamelen en bepalen van de behoeften, met respect voor de basisprincipes van de overheidsopdrachten.
  • Op basis van de technische informatie die meegedeeld werd door de diensten/centra, stel je de documenten van de opdracht op (met inbegrip van het bestek).
  • Je zorgt voor een correcte gunning van de opdracht (met inbegrip van de publicatie).
  • Je onderhandelt met de inschrijvers binnen het wettelijk kader.
  • Je analyseert de offertes, stelt de gunningsdocumenten op (gunningsverslag, brieven…).
  • Je organiseert en leidt de kick off meetings.
  • Je voorkomt geschillen en volgt eventuele geschillen op (zowel bij de gunning als bij de uitvoering van de opdracht), meer bepaald verplichtingen na te leven met betrekking tot de motivering en het informeren van de inschrijvers.
  • Je ondersteunt de leidinggevende ambtenaar bij de uitvoering van de opdracht, meer bepaald wat betreft de opvolging van de PV’s bij gebrekkige uitvoering en de toepassing van de maatregelen van ambtswege.  

Advies geven:

  • Je neemt deel aan aankoopprojecten door de dienst Overheidsopdrachten te vertegenwoordigen in multidisciplinaire teams, meer bepaald door gunningswijzen voor te stellen die zijn aangepast aan de geplande aankopen, door aangepaste selectie- en gunningscriteria voor te stellen, door creativiteit aan de dag te leggen om vernieuwende en efficiënte oplossingen voor te stellen.
  • Je deelt jouw kennis en expertise, meer bepaald: Door te wijzen op de gevolgen die bepaalde beslissingen of gebeurtenissen kunnen veroorzaken.

Rapportage:

  • Je zorgt voor een systematische rapportage van de dossiers die u behandelt door de codering in de desbetreffende database.
  • Je zorgt voor een correcte archivering, zowel elektronisch als op papier, van de dossiers die je behandelt.
  • Je verzamelt en bezorgt de statistische gegevens over de opdrachten die je behandelt.

 

Profiel

Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be 

Diploma en ervaring

Je beschikt over een Master/licentiaat.

Technische competenties

  • Je beschikt over een goede kennis van het wetgevend en regelgevend kader met betrekking tot overheidsopdrachten.
  • Kennis met Microsoft Excel is een troef.
  • Je hebt een goede kennis van het Frans (tweetalige werkomgeving).

Troeven

Generieke competenties

INFORMATIE INTEGREREN: Verbanden leggen tussen verschillende gegevens, alternatieven bedenken en passende conclusies trekken.

MEDEWERKERS MOTIVEREN: De kwaliteiten van werknemers erkennen, hen aanmoedigen om initiatief te nemen door hen verantwoordelijkheden te geven en hun eigen leiderschapsstijl aan te passen.  

DOELSTELLINGEN behalen: Betrokkenheid en ambitie tonen om resultaten te genereren en verantwoordelijkheid nemen voor de kwaliteit van de ondernomen acties.

ADVIES GEVEN: Het geven van advies aan zijn contacten en het ontwikkelen van een vertrouwensrelatie met hen op basis van zijn expertise.

 

Aanbod

Type overeenkomst

Een voltijds contract van onbepaalde duur (38u/week).

Categorie A: administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.

Plaats van tewerkstelling

FEDASIL - Hoofdzetel

21 Kartuizersstraat

1000 Brussel

Loon

Je wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandloon bedraagt € 3869,66 (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/nl

Voordelen

26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Mogelijkheid tot telewerken. 

 

Zin om te solliciteren?

Herken je jezelf in het profiel dat we zoeken en heb je interesse in deze functie?

Dien je kandidatuur in tegen uiterlijk 17/08/2025 voor MIDDERNACHT via het sollicitatieformulier dat je online vindt op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil en voeg de gevraagde documenten toe. 

Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:

  • een motivatiebrief;
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen);
  • een kopie van het vereiste diploma.

Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal

Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.

Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.

Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test, waarvan de datum later zal worden bekendgemaakt. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau. 

Voor bijkomende info, contacteer Veronique Moline (selectieverantwoordelijke) per mail: veronique.moline@fedasil.be 

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.