Administratief expert (m/v/x)



    

 

Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.

 

Fedasil zoekt:

Administratief expert (m/v/x)

Voor de dienst Data & Analyse van de directie Strategie & Organisatie

Interne / externe / werfreserve selectie

Referentienummer: 2025710-99999-92

 

Functie

Doel

De dienst Data & Analyse controleert, rapporteert en analyseert kwantitatieve en kwalitatieve gegevens over het opvangnetwerk en de andere opdrachten van Fedasil.

 

Context

De dienst D&A levert rapporten en analyses op, zowel ‘gestandaardiseerde’ op geregelde tijdstippen als ‘ad-hoc’ op vraag van stakeholders binnen en buiten de organisatie.

 

(Meer informatie over Fedasil vind je op www.fedasil.be).

 

Inhoud

Als administratief deskundige draag je bij aan de administratieve ondersteuning van de dienst Data & Analyse, die 10 medewerkers telt. Je bent ook betrokken bij de gegevensverwerking en het rapportageproces.

 

Je ondersteunt de hele dienst bij de acties die nodig zijn voor een effectief beheer en stelt hiervoor documenten en middelen ter beschikking (cijfers, analyses, voorstellen, presentaties, enz.).

 

Je organiseert en plant activiteiten :

  • je beheert de agenda
  • vergaderingen plannen, uitnodigingen versturen, zalen reserveren en de nodige benodigdheden ter beschikking stellen
  • je volgt proactief verzoeken en vragen op die naar de dienst Data & Analyse worden gestuurd
  • je volgt mee de deadlines van de dienst op en helpt mee aan een effectieve planning en timemanagement.

 

 

Je voert de volgende administratieve taken uit en volgt deze op :

  • je schrijft e-mails
  • je bent verantwoordelijk voor de administratieve follow-up van vergaderingen en voor de follow-up van actiepunten
  • je helpt bij het opstellen van rapporten en antwoorden
  • je volgt parlementaire vragen op
  • je vertaalt complexe informatie in duidelijke, gestructureerde documenten
  • je controleert de juistheid van verslagen en helpt bij het coderen van gegevens

 

 

Je archiveert elektronisch bestanden, documenten en andere informatie die relevant zijn voor de dienst.

 

Je bent het aanspreekpunt van de dienst Data & Analyse en fungeert als intermediair voor interne stakeholders.

  • je beantwoordt eenvoudige vragen persoonlijk
  • je noteert vragen en geeft informatie door
  • je verwijst klanten door naar de betreffende medewerkers van de dienst

 

 

 

Profiel

Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be

 

Diploma en ervaring

Je hebt een bachelor-/graduaatsdiploma.

Je hebt een eerste relevante professionele ervaring in administratieve opvolging.

 

Technische competenties

Vereisten

 

Je bent vertrouwd met standaardsoftware (Word, Excel, Outlook, Power Point) en bent bereid om andere specifieke IT-tools te gebruiken.

Je bent georganiseerd en nauwkeurig, pragmatisch en in staat om initiatief te nemen.

Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk

Je bent verantwoordelijk, dynamisch en kan autonoom werken

 

Troeven

Kennis van de asiel- en migratiesector, van de opvang en het doelpubliek  is een pluspunt

Je werkt in een tweetalige omgeving (Fr-Nl). Je hebt een goede kennis van de twee landstalen (Frans en Nederlands) en van het Engels.

 

 

 

Generieke competenties

 

INFORMATIE ANALYSEREN: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.

PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.

OBJECTIEVEN BEHALEN: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.

ONDERSTEUNEN VANUIT EXPERTISE: Anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.

 

Aanbod

Type overeenkomst

Voltijds contract van onbepaalde duur. De voltijdse arbeidstijd wordt vastgesteld op 38 uur per week.

Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.

 

 

Plaats van tewerkstelling

FEDASIL - Hoofdzetel

21 Kartuizersstraat

1000 Brussel

 

Loon

Je wordt aangeworven op het niveau B1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het minimum bruto maandloon bedraagt € 2971,93 (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/nl

 

Voordelen

26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Mogelijkheid tot telewerken.

 

 

Zin om te solliciteren?

Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel, solliciteer dan via de link in de vacature op www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil. De uiterste datum om te solliciteren is 10/08/2025.

Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:

een motivatiebrief;

een gedetailleerd CV (waarmee we competenties en ervaring kunnen beoordelen);

een kopie van het vereiste diploma.

Buitenlands diploma en/of diploma in een andere taal

Als je jouw diploma behaald hebt in een ander land dan België of in een andere taal dan het Nederlands, bekijk dan de specifieke pagina van werkenvoor.be.

Solliciteer je voor een functie in een andere taal dan die van je diploma? Let dan goed op, want in sommige gevallen moet je aantonen dat je die taal beheerst door te slagen voor een taaltest! Schrijf je zo snel mogelijk in voor de vereiste test, want het behalen van een taalcertificaat is een voorwaarde voor het selectiegesprek. Controleer of dit op jou van toepassing is door de informatie over buitenlands diploma of diploma in een andere taal' te raadplegen.

Gelieve de nodige certificaten aan je kandidatuur toe te voegen te voegen.

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.

 

 

Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test, op 20/08/2025. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.

 

Voor bijkomende info, contacteer hanna.bortier@fedasil.be en mateus.bontor@fedasil.be (selectieverantwoordelijke) per mail.

 

Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.