HR Deskundige (m/v/x)
Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.
Fedasil zoekt een
HR deskundige (M/V/X)
voor het opvangcentrum van Broechem
Interne & externe / werfreserve selectie
Referentienummer: 9025/408
FUNCTIE
Doel
Je beheert de individuele personeelsdossiers van de medewerkers van het Agentschap op een efficiënte en vertrouwelijke manier volgens de geldende richtlijnen en procedures.
Context
Het opvangcentrum heeft een capaciteit van 445 bewoners en er werken een 80-tal personeelsleden. Het is een open opvangstructuur die tevens plaats biedt aan 40 niet-begeleide buitenlandse minderjarigen (NBBM)
Deze personeelsleden hebben zeer diverse profielen en staan in voor de goede werking van het centrum: sociaal werkers, opvoeders, onthaalmedewerkers, verpleegkundigen, begeleiders…. Het opvangcentrum voorziet immers niet alleen in de dagelijkse basisbehoeften (zoals onderdak, voedsel en kledij), verzoekers om internationale bescherming krijgen ook sociale, juridische en medische bijstand. Bovendien organiseert het centrum verschillende activiteiten en opleidingen zodat de bewoners hun tijd nuttig kunnen besteden. Als HR deskundige werk je binnen de administratieve dienst. (meer informatie over het centrum in kwestie vind je op www.fedasil.be).
Inhoud
Je bereidt lonen en vergoedingen voor, berekent verlofdagen en ziektedagen. Je beheert de registraties van de werktijd (prikklok). Je volgt medische onderzoeken op en beheert dossiers van arbeidsongevallen.
Je beantwoordt vragen en klachten van medewerkers en geeft advies. Je geeft de juiste informatie aan betrokkenen over procedures en wijzigingen in dossiers.
Je staat in voor telefonische en schriftelijke correspondentie. Je werkt met een databases en doet archivering.
Je volgt de selectieprocedures op, stelt rekruteringsdossiers en ontslagdossiers op en zorgt voor de opvolging ervan.
Je behandelt vormingsaanvragen en volgt de deelname aan de al dan niet verplichte opleidingen op.
…
PROFIEL
Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be
Diploma en ervaring
Je hebt een bachelor-/graduaatsdiploma, bij voorkeur in Human Resources management.
Je hebt een eerste relevante professionele ervaring in het opvolgen van personeelsdossiers.
Technische competenties
Je hebt basiskennis van sociale wetgeving
Je hebt een goede basiskennis van MS Office: Word, Excel, …
Je hebt voeling met/interesse in het werken met een kwetsbare en diverse doelgroep.
…
Generieke competenties
informatie ANalyseren: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.
PROBLEMEN OPLOSSEN: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van de oplossing.
Objectieven behalen: Beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties.
ONDERSTEUNEN VANUIT EXPERTISE: Anderen begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.
…
Troeven
Je kan werken met Easypay of een ander loonprogramma.
Je bent vertrouwd met het werken in een multidisciplinair team en/of in een residentiële setting.
Je spreekt Engels en/of andere vreemde talen, je spreekt Frans in geval van vacature in Brussel.
…
AANBOD
Type overeenkomst
Een deeltijds contract onbepaalde duur (50%).
Er wordt telkens een werfreserve aangelegd voor alle type arbeidsovereenkomsten over de duur van minstens 2 jaar. Deze werfreserve kan ook door andere centra geraadpleegd worden.
Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.
Plaats van tewerkstelling
Fedasil
Opvangcentrum Broechem
Van den Nestlaan 104
2520 BROECHEM (Ranst)
Loon
Je wordt aangeworven op het niveau B1 met de loonschaal die voor jou van toepassing is. Het maandsalaris bedraagt bruto € 2.971,93 (startsalaris op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index). Dit bedrag varieert in functie van jouw nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg www.bosa.belgium.be
Voordelen
26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).
Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.
Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.
Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.
Valorisatie van nuttige werkervaring.
Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).
Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.
ZIN OM TE SOLLICITEREN?
Heb je interesse in deze functie en herken je jezelf in het profiel, solliciteer dan via de link in de vacature op www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil. De uiterste datum om te solliciteren is 23 april 2025.
Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:
- een motivatiebrief
- een gedetailleerd CV (waarmee we competenties en ervaring kunnen beoordelen)
- een kopie van het vereiste diploma.
Buitenlands diploma
Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door NARIC-Vlaanderen. Voor meer informatie, raadpleeg www.naricvlaanderen.be. Voor vacatures in Brussel, zie ook www.equivalences.cfwb.be.
Juridische attesten
Als je weerhouden bent voor de functie, zullen we een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad) algemeen model en model 2 vragen.
Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.
Diversiteit
Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.
SELECTIEPROCEDURE
Voorselectie
De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten zullen worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
Selectie
De selectie bestaat uit een schriftelijke test en een gesprek en zal plaatsvinden op 30 april 2025. Van de kandidaten die geschikt worden bevonden, wordt de kandidatuur voor de duur van 2 jaar in een wervingsreserve bijgehouden voor alle types contracten. Deze wervingsreserve kan door andere opvangcentra geraadpleegd worden. Kandidaten die niet geslaagd zijn, kunnen gedurende 6 maanden niet meer deelnemen aan een nieuwe procedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.
Voor bijkomende info, contacteer sandy.bruggeman@fedasil.be (selectieverantwoordelijke).
Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.